Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
15. august 2013 - 14:09 Der er 1 løsning

Problemer med insert foreign key i entity framework

Hej eksperter

Jeg har to tabeller: InsuranceDetails og InsuranceCompanies

InsuranceDetails har fremmednøglen InsuranceCompanyID. Problemet opstår når jeg skal indsætte i InsuranceDetails. Når jeg laver objektet kan jeg ikke få adgang til at sætte InsuranceCompanyID og når jeg forsøger mig igennem Navigation property'en forsøger den at indsætte et InsuranceCompanies?

Håber nogle af jer har en forklaring, eller endnu bedre et eksempel på hvordan jeg kan få indsat mine InsuranceDetails.
Avatar billede mikkel_sommer Nybegynder
16. august 2013 - 11:39 #1
Den blev fixet med:

repairOrderInsuranceDetails.tblInsuranceCompanies = (from ic in entityFramework.tblInsuranceCompanies where ic.InsuranceCompanyID == repairOrderInsuranceDetail.InsuranceCompanyID select ic).SingleOrDefault();
                    entityFramework.RepairOrderInsuranceDetails.AddObject(repairOrderInsuranceDetails);