Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
15. august 2013 - 14:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Antal inden for

Jeg har en tabel over policer med en start dato og en slut dato. Jeg vil gerne lave et udtræk over hvor mange aktive policer der er aktive den 1. i hver måned over en tidsperiode (f.eks. 6 år)

Lige nu bruger vi bare en select som så køres et antal gange for hver dato i tidsperioden, men kan det ikke laves med en enkelt SQL sætning?

SELECT COUNT(*) AS aktivepolicer
FROM policer
WHERE startdato <= "2013-08-01" AND slutdato >= "2013-08-01"
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
15. august 2013 - 14:58 #1
Hov, fik ikke lige skrevet overskriften færdig, sorry :)
Avatar billede arne_v Ekspert
19. august 2013 - 03:52 #2
Jeg tror at du bliver noedt til at lave en tabel med alle 1. datoer for de 6 aar og saa joine med den (saa er count og group by nemt).
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
19. august 2013 - 17:20 #3
Jeg havde selv tænkt i de baner, men ville gerne lave en løsning hvor jeg undgik at lave en ny tabel.

Findes der ikke andre muligheder?
Avatar billede michaelthomassen Nybegynder
28. august 2013 - 13:36 #4
Lukker her, ingen løsning fundet