Avatar billede SeierSimon Nybegynder
15. august 2013 - 16:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Skærm flimre.

Da jeg sad på computeren begyndte min lyd pludselig ikke at virke. Og det var uanset om jeg brugte headet eller ej. Efter 5 min begyndte skærmen at flimre og der blev ved med at komme en skratte lyd. Prøvede at genstarte computeren, men lyden og skærmen flimrede stadig og gik lidt efter på sort skærm, og blev der. Hvilket resultere i at jeg ikke kan bruge min computer...

Min computer er en Asus K55V med Windows 7. Håber der er nogle der kan hjælpe. På forhånd, tak.
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2013 - 16:49 #1
Prøv at lade computeren stå slukket i en times tid. Se så, om du kan tænde den. Hvis du kan, kan det skyldes, den bliver for varm.
Avatar billede SeierSimon Nybegynder
15. august 2013 - 19:36 #2
Hej igen. Har ladet computeren været slukket i ca 2 timer, og problemet er der stadig. Computeren kan stadig godt tænde, men problemet med den flimrende skærm er der stadig. Har fu andre ideer hvad til problemet kunne være?
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2013 - 20:23 #3
Flimrer skærmen, straks du tænder computeren, eller går der et stykke tid, før det sker?

Virker lyden nu, eller er der stadig problemer med den?

Bliver skærmen sort?
Avatar billede SeierSimon Nybegynder
15. august 2013 - 20:46 #4
Den begynder sådan ca at flimre ved hvor jeg skal skrive mit kodeord,  eller når den er ved skrivebordet. Fik desværre ikke set om lyden virkede, da jeg havde slået lyden fra inden jeg tændte computeren.

Det fungerer sådan at skærmen flimre i ca 5 sek, også bliver der sort skærm. Og efter ca 5 sec begynder den at flimre igen. Og sådan bliver det ved.
Avatar billede metony Praktikant
15. august 2013 - 21:37 #5
puha lyder ikke helt godt... :/
selvom asus ellers plejer at lave gode computere.
husk at der er altid 2 års garanti mener jeg på asus computere, netop ved sådanne fejl :)
Avatar billede milter Ekspert
15. august 2013 - 22:10 #6
Er der blevet spildt noget væske på computeren?

Kan du starte computeren i fejlsikker stand? Det gør du ved ved straks efter starten at klikke gentagne på en af F-tasterne, formentligt F8. Hvis du når frem til Windows-logoet, er det for sent, og du må prøve igen. En populær metode er at klikke på tasten, så hurtigt du kan, og så vente på et vindue, hvor du kan vælge "Fejlsikret stand", eller på engelsk, "Safe mode".

Brug piletasterne til at køre op og ned mellem valgmulighederne, og når den rigtige er valgt, klikker du "Enter".
Avatar billede SeierSimon Nybegynder
15. august 2013 - 22:33 #7
Der blev spildt et par dråber, men det var så lidt at det ikke burde være problemet. Den begyndte også først ikke at virke et par timer efter jeg spildte de dråber, så det burde ikke være det..
Avatar billede SeierSimon Nybegynder
15. august 2013 - 22:42 #8
Har lige været i fejlsikret tilstand, og skærmen flimre stadig.. Det er lidt som om at jo længere man lader den stå slukket, jo længere tid går der i starten før at skærmen begynder at flimre.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 00:56 #9
jeg sku mene at bundkortet er defekt og den er i stykker.
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2013 - 18:05 #10
Jeg tror stadig på, at der har hobet sig støv op inde i computeren. Prøv ar rense den, f.eks. som beskrevet i linket herunder:

http://www.pcworld.com/article/2021499/how-to-clean-your-laptops-cooling-fans.html
Avatar billede SeierSimon Nybegynder
16. august 2013 - 18:33 #11
Har nu fået sendt den ind til reperation. Tak for alt jeres hjælp. :-)
Avatar billede milter Ekspert
16. august 2013 - 18:54 #12
Velbekom :-)