Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
15. august 2013 - 23:31 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Windows 8 upgrade

Jeg har en bekendt der har en Windows 7 der betegnes som falsk. Det er sket på den måde at hans harddisk stod af og han købte så en ny og lagde sin Windows 7 ind på den. Så nu betegnes den altså som falsk. Spørgsmålet er så nu, han er blevet træt af det og vil så gerne opgradere til Windows 8. Hvis han køber en Windows 8 upgrade, som jo er noget billigere end en hel version, vil den så kunne virke på computeren uden problemer og falsk meddelelser m.v.
Avatar billede poko1 Ekspert
16. august 2013 - 07:18 #1
Hvis Windows 7 Disken er ægte bør i kontakte Microsoft og oplyse nøglen og så have skrive redskaber parat til at notere de oplysninger i får ! Der plejer ikke at være problemer.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 07:31 #2
win 7
ja det kan man sagtens da den omtalte opgradering er en fuld version
det betyder man kan lægge den ind fra bunden uden andet styresystem på

det der sker hvis man har et fuldt nedbrud på sin maskine og skifter mener at huske det er mere end 5 hardware skal man når man lægger win 7 ind telefonisk aktivere den

det foregår helt autoamatisk

hvis der er gået over de 3 dage lukker de langsomt windows 7 ned
til sidst kan man kun lægge den ind igen for at aktivere den

der er ikke noget problem I at aktivere den som sådan - det Nye nummer du så taster ind via telefonen gør din win 7 "lovlig"
går den ned efter 1 time og skal lægges ind igen kører den via aktivering lige som den var ny

du behøver ikke købe win 8

m.v.h
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. august 2013 - 08:43 #3
Tak for det. Ser så ud til at der er flere muligheder. Det bliver nu nok en Win 8. Det må pgl. så finde ud af.
mvh
Avatar billede jerrysvendborg Nybegynder
16. august 2013 - 08:48 #4
send et svar
Avatar billede poko1 Ekspert
16. august 2013 - 08:49 #5
Jeg lægger et svar her selv om jeg ikke samler point. du kan blot afvise det og selv lægge et svar den anden lægger kun svar fordi jeg ikke samler point!
Avatar billede poko1 Ekspert
16. august 2013 - 09:35 #6
Fik du også sådan en intern mail???
Eller noget lignende?
han er en kedelig karl med store armbevægelser
fordi mail systemet heinde var i udu på daværende tidspunkt kan du se hvad han formåede
- i min øjne er det bare tyveri af værste skuffe

han blev anmeldt på daværende tidspunkt men tro mig der er ikke sket en skid

han får ALDRIG aflad fra mig selvom jeg ikke går så højt op i point men bare tager dem når de kommer.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 10:15 #7
tak for den sviner poko1

du accepterede de betingelser der er med point systemet herinde da du tilmeldte dig
det har vi alle gjort

det er et fakta

at du ikke gider point systemet herinde er vel sådan set dit problem ikke

hvad jeg eller andre gør skal du fuldstændig være lige glad med

om jeg får aflad fra dig - tror du du er administrator herinde
der er mange herinde der blevet anmeldt for alt muligt hvor der aldrig skete noget så hvad vil du med det nonsense

er det for at skade mig eller er du bare ondskabsfuld

på et tidspunkt bad eksperten om råd til lukning af gamle spørgsmål da der var utrolig mange og der kom det frem at et svar var en udmærket måde at gøre det på

men sådan generelt lægger jeg altid svar fremover poko1 selv om jeg ikke gider eksperten hver dag

så du må have en god dag indtil vi ses igen
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 10:36 #8
#2
Der kan være en misforståelse omkring windows 8 update.
Jeg købte en windows 8 update (for de 229 Kr.) Prøvede at installerer den fra bunden, dvs. på tom HDD. Men den nøgle jeg kavde købt kunne ikke aktivere windows. Så lagde jeg en XP ind først (en XP uden nøgle) og opgraderede, og nu kunne nøglen bruges til at aktivere. Så ja, det er en fuld version, men kan kun bruges til opgradering.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 10:37 #9
Rettelse:( win 8 update = upgrade.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 10:44 #10
jeg har lagt min win 8 pro OEM version ind flere gange og der er ingen problem med den

jeg gider bare ikke wn 8 da jeg ikke har brug for andet end et stabilt styresystem så der bruger jeg win 7 ultimate 64 bit

I oktober måned kommer win 8.1 også via update
har man ikke tid kan den hentes her

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/preview-download

se her

http://winsupersite.com/windows-8/download-and-install-windows-81-preview

til den tid lægger jeg måske win 8 ind igen

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 11:06 #11
Så er det nok fordi, det er en OEM, som passer til maskinens hardware. Jeg købte min fra Microsoft, og det er ikke en OEM.
Jeg ville da også hellere have haft win 7 Ultimate, men den kunne jeg jo ikke få for 229 Kr.:)
Tak for linkene. Jeg har prøvet 8.1 Men opgraderingen medførte, at alle mine programmer blev slettet, selv om jeg valgte at gemme personlige data. Nå jeg har et Acronis image, så ca. 10 min. efter var jeg kørende igen. Men jeg håber, at der ud over en opgradering også kommer en opdatering til os som allerede kører win 8 pro.
Ud fra det jeg har set til 8.1, er de opgraderinger mest interessante for dem som har touch skærm og er Metro-happy. Jeg gider ikke begynde forfra, og er godt tilfreds med Classic shell knappen, så man kan køre næsten som windows 7.
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 13:37 #12
du har ret

jeg brugte også classishell da som tidligere skrevet bare var et stabilt styresystem jeg søgte og det må jeg skrive at win 8 er men alt det farvelade

der er også en skjult administrator konto man skal huske at slå fra
hvme har gavn af den
vira og andet skrammel suser igennem alligevel
jeg har mange gange skrevet til Microsoft og bedt dem lave en opdatering der slog alt det skrammel fra men næh nej der skete ikke noget men lad os se

jeg har det sådan at fodbold landsholdet taber og taber og morten olsen er stadig landstræner lige meget hvor dårligt der bliver skrevet om ham

lad være med at gå I parken så kommer løsningen lynhurtigt
der er vel heller ikke nogen der gider at se taber hold hele tiden

nok om det og hej
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 14:07 #13
Du må så glæde dig over din win7 Ultima:)
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2013 - 17:00 #14
Jeg finder, at forslaget fra #1 poko 1. er blevet overset.
For hvis nøglen er ægte, hvorfor så ikke spare de penge tile en opgradering til win 8, når en henvendelse til Miocrosoft kan klare
Problemet? Derfor synes jeg også, at poko1 burde have haft del i point, når spørger nu selv efterlyser svar.