Avatar billede pergeer Novice
16. august 2013 - 23:26 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ny harrdisk i en bærbar

Har lavet mange stationære computere i min tid, men er desværre en novice, når det gælder bærbare, så har brug for hjælp.

Har lovet at kigge på en HP G61-421SO notebook pc og efter test, kan jeg se at HD er røget en tur.

Og så er problemet - hvad skal jeg egentlig kigge efter, når jeg skal købe en ny og sætte i.

Den nuværende HD, der sidder i er en TOSHIBA MK5056GSY - fundet specifikationerne på nettet (udgået i Danmark), men der står såmænd både SATA og seriel ATA-300 ???

Hvad skal jeg kigge efter - håber der er en, som kan hjælpe mig.

Og er der så meget forskel på HD i forhold til de bærbare ?? - ved for lidt om det.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede pergeer Novice
17. august 2013 - 00:18 #1
Skat selvfølgelig stå HARDDISK.

Og glemte at sige, det er en, som ikke bruger den meget, så max. 500 GB er Ok.

Hilsen Per
Avatar billede pergeer Novice
17. august 2013 - 00:18 #2
Skal vist i seng, smiler - der skal stå SKAL
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2013 - 07:00 #3
asser af muligheder til dine krav.
http://kortlink.dk/cs7g
Avatar billede pergeer Novice
17. august 2013 - 23:37 #4
Hej Pokot.

Tak for svar og henvisning - dejligt.

Men hvad er det for nogen specifikationer jeg skal kigge efter en anden gang, hvis jeg en anden dag skal lave noget for nogen på en bærbar - gør det ikke så meget pt.

Hilsen Per
Avatar billede Progu Nybegynder
18. august 2013 - 13:31 #5
Hej geer.
Hvis du engang skal ud og købe andre dele til din bærbar men er i tvivl omkring hvad der passer til den, kan du med fordel bruge denne guide som fortæller dig præcist hvilket hardware som er kompatible med din bærbar.

http://produkt-guiden.dk

Dbh.
Avatar billede pergeer Novice
18. august 2013 - 13:59 #6
Tak til jer begge, dejligt - kan I ikke begge lige skrive et svar, så jeg kan give point - vist den eneste måde jeg kan give point på og lukke spørgsmålet.

Hilsen Per
Avatar billede Progu Nybegynder
18. august 2013 - 14:00 #7
Det var skam så lidt.
Synes Poko skal komme med et svar :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2013 - 11:40 #8
Der er mange måder det bliver skrevet på!
S-ATA SATA og seriel ATA-Seriel ATA-300 eller 600
Fabriks computere er som regel udstyret med de billigste HD'er
og i de fleste tilfælde betyder det at det er de langsommere 5400 omdr. jeg køber altid minimum 7200 omdr og aldrig under SATA 300 Gerne SATA 600
den lille merpris for os der kun køber enkelte Harddiske giver jo en hurtigere PC':-)
Avatar billede pergeer Novice
01. september 2013 - 17:42 #9
Synes ikke helt, jeg fik svar på, hvad jeg nøjagtigt skal kigge efter, men tror jeg selv fandt ud af det, men tak for hjælpen, til jer alle 3.

Men - for at lukke spørgsmålet, mangler jeg svar, så jeg kan give point.

Hilsen Per
Avatar billede poko1 Ekspert
01. september 2013 - 17:56 #10
Ok!