Avatar billede koden Novice
17. august 2013 - 15:45 Der er 8 kommentarer

Ny pc men hvilken og hvilket setup

jeg har indtil nu haft en integreret pc HP touchsmart 600.. har været og er fint tilfreds.

Men jeg savner lidt hurtig start og respons og USB 3

Vil lige nævne at jeg spiller ikke spil, så grafik er fløjtende ligegyldigt :-)

Vil nok væk fra den integrerede pc.

Hvad siger i til
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=02032&type=0

Synes det virker smart.
Formoder den kan udstyres med en SSD disk og har den USB 3?

Min tanke var en 120 GB SSD disk til OS og programmer og så en 2 TB USB 3 disk som fil drev.

jeg har selv ram,skærm og SSD disk.

Eller skal jeg finde på noget helt andet
Avatar billede sadolin1978 Novice
17. august 2013 - 16:09 #1
du har uafsluttede tråde helt tilbage fra 2011, se lidt på om de kan lukkes hvis ikke der er mere hjælp at hende der så luk selv og giv evt. en begrundelse til hvorfor.

du har også tidligere i dag oprettet en tråd magen til dog uden det link du poster i denne tråd luk den tidligere og fortsæt med denne opdaterede tråd i stedet for.

du skriver den ikke skal bruges til spil men hvad skal den så bruges til ? som jeg læser specs får den du linker til er det mere til mediecenter brug
Avatar billede koden Novice
17. august 2013 - 16:11 #2
jeg kunne ikke finde den tidligere tråd derfor en ny... jeg skal få lukket de andre incl. de 2 jeg lukkede tidligere...

men tit venter man på svar og får det aldrig.. derfor uafsluttede
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2013 - 16:11 #3
jeg ville selv droppe usb-disken, og i stedet via netværk have denne
http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=18522&type=0
den kan tilgås (via app) fra tablet og smartphone også.
Avatar billede koden Novice
17. august 2013 - 16:22 #4
en mulighed ja... men er der sikkerhed nok for at andre ikke kommer på den hvis jeg selv kan tilgå udefra?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. august 2013 - 19:28 #5
Og med den der NUC - pas på prisen. Den er uden RAM, og der kan kun sidde en SSD disk i - og der er ingen OS med, dvs ingen Windows.

Læs mere her: http://www.proshop.dk/Stationaer-computer/Intel-NUC-DC53427HYE-Black-2404692.html

Den er i sagens natur ikke hurtig - sammenlignes bedst med en bærbar.

Men den er lille, lydsvag grænsende til lydløs, og bruger ikke så meget strøm.
Avatar billede koden Novice
18. august 2013 - 00:27 #6
1 usb 3 og 2 usb 2.

jeg skal ikke have usb 2 mere :-)
Avatar billede koden Novice
18. august 2013 - 00:28 #7
havde ikke set det var SOdimm... jeg har alm. ram klodser på 8 GB må nok kigge efter noget andet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
18. august 2013 - 00:32 #8
Og SSD-en er også lidt speciel. ;)

Men med de rigtige dimser er det en interessant ting - fx til en lille server, som faktisk har en del kræfter.

Til stationær PC ville jeg nok være ret traditionel, og vælg noget, hvor jeg kan genbruge, og senere opgradere.