Avatar billede joergensenmartin Juniormester
18. august 2013 - 09:17 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Universal medie server og Vuze

Hej eksperter

Jeg har længe brugt Universal medie server (En afart af PS3 Medie server) til at streame film og andet fra min PC til min Playstation. Det har altid virket fint.
Nu har jeg så installeret Vuze og så er der sket et eller andet. UMS kan ikke længere finde PS3'en på netværket. Det viser sig dog at hvis Vuze er åbent kan den godt finde PS3'en, men serveren kan stadig ikke ses på PS3'en. Der kan man til gengæld se Vuze, der er bare ikke noget i mapperne.
Jeg har prøvet at fjerne Vuze, men fejlen er der stadig. Jeg har ikke kunne få forbindelse siden Vuze var installeret første gang.

Skal siges at jeg har prøver at deaktivere min firewall, men det gør ingen forskel.

Jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe - jeg gider ikke til at reinstallere min PC

Martin
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2013 - 10:35 #1
har du prøvet systemgendannelse til før vuze kom ind?
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
18. august 2013 - 12:35 #2
Hmm den havde jeg ikke lige tænkt på. Jeg ved ikke lige hvorfor men jeg har ikke nogen gendannelsespunkter, andet end et fra i dag. Man kan slette dem ved en disk oprydning, men det mener jeg nu ikke jeg har valgt??
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2013 - 13:06 #3
se lige i kontrolpanel/system, fanebladet systembeskyttelse, Konfigurer
hvor meget din nuværende fylder, og om der er god plads afsat samlet til 3-4 stykker.
I samme faneblad kan du klikke Systemgendannelse, marker så i 'vælg et andet gendannelsespunkt' + Næste, og sørg for, at der i det nye vindue er hak i 'vis flere gendannelsespunkter'
Det vil så være den komplette liste, der ligger på maskinen.
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
18. august 2013 - 14:12 #4
den nuværende fylder 422 mb og der er 30 GB til rådighed. Når jeg trykker konfigurer er der hak i "slå systembeskyttele fra" hvilket undre mig for det vill jeg aldrig slå fra, men der ligger altså ikke nogen gendannelsespunkter.

Jeg tror at jeg ender med at reinstallere maskinen. Så er der også ryddet op :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2013 - 15:00 #5
det må nok være vejen frem - hvis du har en mindre ekstern disk liggende, så kan du (når genindlæsningen er færdig) lave et image til den eksterne disk. Hvis opsætning senere skulle gå i udu, så er det bare at indlæse image (tager få minutter), og du er kørende igen.
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
02. september 2013 - 13:57 #6
gider du lægge et svar så jeg kan få lukket tråden?? :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
02. september 2013 - 14:19 #7
bare luk selv
Avatar billede joergensenmartin Juniormester
02. september 2013 - 14:35 #8
Jeg lukker.... :-)