Avatar billede Sophieh Nybegynder
18. august 2013 - 10:02 Der er 3 kommentarer

Pc til TV via HDMI

Hej :-)

Jeg har en asus zenbook og et HDTV. Samt et HDMI-kabel.
Men HDTV'et har ikke HDMI. Det har min boxer/modtagerboks der er tilsluttet TV'et dog.

Mit spørgsmål er: kan jeg se film fra pc på TV'et ved at tilslutte HDMI fra pc til boxen?

MVH. Sophie
Avatar billede Thingo Nybegynder
18. august 2013 - 10:36 #1
Dette afhænger nok lidt af hvilken boks det er. Men vil tro at HDMI stikket på de fleste bokse er lavet til at du kan bruge et HDMI kabel istedet for et SCART kabel til at koble boksen til Tv'et, og så kan du nok ikke bruge HDMI stikket på boksen som indgang.
18. august 2013 - 10:37 #2
Det HDMI stik der er på 'boxen' er sandsynligvis en udgang ... så det vil du ikke få så meget ud af  ;-)
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2013 - 11:01 #3
Ud over SCART hvad har du så af indgange på dit TV VGA ? DVI I
så kan du købe adaptere fra HDMI til din indgang
http://www.av-cables.dk/hdmi-adapter/