Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
18. august 2013 - 17:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Viderestilling til "mobil-version" af hjemmeside

Jeg kan se flere sider har lavet en mobil-version af deres sider, for at tilpasse dem den mindre skærm. Kan bare ikke lige finde ud af hvordan det gøres.

Har læst mig til det kan klares via CSS, men i det tilfælde vil det være den samme side, der rent indholdsmæssigt set vises. Jeg vil gerne kunne lave en helt ny side, da den mobileadgang til min side skal have lidt anderledes formål. Derfor vil jeg gerne bygge den lidt anderledes op.

Er det ikke muligt at indlægge et lille script i <head> eller lignende, der bestemmer om det er en håndholdt enhed, og så sender brugeren til en anden side. fx.: index_handheld.php ?
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2013 - 17:50 #1
Avatar billede Asger Carlsen Nybegynder
18. august 2013 - 18:22 #2
Såre simpelt kan det gøres.

Jeg takker mange gange, og så snakker vi ikke mere om hvor meget tid jeg har brugt på at lede efter det :)
Avatar billede nksvend Nybegynder
25. april 2014 - 16:39 #3
Hmm hvordan vil i så integrere det på en hjemmeside som denne www.majeko.dk
hvor indexsiden er html der så trækker en masse JS ind.

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8" />
<meta name="description" content="Creative Professional XML Website">
<meta name="keywords" content="">
<meta name="robots" content="index,follow">
<meta content="2 days" name="revisit">
<meta content="General" name="rating">
<meta content="document" name="resource-type">
<meta content="global" name="distribution">
<title>Majeko - tekstil kunst</title>
<style type="text/css">
    @import url(css/global.css);
</style>

<script type="text/javascript" src="scripts/swfobject.js"></script>
<script type="text/javascript" src="scripts/swfaddress.js"></script>
<script type="text/javascript" src="scripts/swffit.js"></script>
<script type="text/javascript">
    var flashvars = {};
    flashvars.target_page = "";
    flashvars.sub_page = "";
    var params = {};
    params.play = "true";
    params.loop = "false";
    params.menu = "false";
    params.scale = "noscale";
    params.salign = "tl";
    params.wmode = "opaque";
    params.allowfullscreen = "true";
    var attributes = {};
    swfobject.embedSWF("interiorDesignersShowcase.swf", "flashcontent", "100%", "100%", "9.0.0", "expressInstall.swf", flashvars, params, attributes);
    swffit.fit("flashcontent", 940, 690);
</script>
</head>

<body>

<div id="flashcontent">
</div> <!-- end flashcontent -->

</body>
</html>
Avatar billede keysersoze Guru
25. april 2014 - 19:50 #4
Ved at vælge javascript-løsningen i det angivne link.
Avatar billede nksvend Nybegynder
25. april 2014 - 20:06 #5
jep den er jeg med på men lagde det ind lige efter head, tænkte at det er det første der skal ske inden resten af siden eksekveres. Men det gav blank side, ved normal brug med PC.
Avatar billede keysersoze Guru
25. april 2014 - 21:53 #6
Jeg tror der er større sandsynlighed for hjælp dels hvis du ikke "kaprer" en andens spørgsmål og dels hvis du kommer med mere info om din fejl/kode eller helst et link (i dit eget spørgsmål)...