Avatar billede Raavig-c Nybegynder
18. august 2013 - 17:51 Der er 13 kommentarer

Hvilket stik/kabel er dette? (Fra overvågningskamera)

Hej alle.
Tak for al jeres  hjælp.

Jeg sidder her og vil køre mit overvågningskamera fra trådløs til at sende via kabel.
Den burde kunne gå direkte i fjernsyn/optager..
Men nej!

Det burde kunne gå igennem antenne kabel men det kan det ikke.
Selve "inder stikket" er smallere og kanten har to "hager".

Er det "bare" s-video?

http://img41.imageshack.us/img41/1459/q5qt.jpg
http://img9.imageshack.us/img9/341/ycc3.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 17:55 #1
Synes det ligner et almindelig antenne tilslutning med hager på.
Har aldrig set dette stik før
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 18:04 #3
Ved en søgning tror jeg det hedder et bnc stik:
http://www.videosystemer.com/shop/adaptor-phono-hun-418p.html

Du kan med denne søgning her måske komme videre:
http://kortlink.dk/cs9m
Er der noget der ligner det du mangler kan du gå ind på siden, hvis du åbner et billede.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2013 - 18:25 #4
Ser det først nu det er et BNC Hunstik
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 18:38 #5
#4 Jeg er enig.
Håber så den søgning med billeder jeg lagde i #3 , kan hjælpe med at finde en ledning man så kan komme videre med :-)
Avatar billede Raavig-c Nybegynder
18. august 2013 - 18:55 #6
Mange tak, tror i har ret.
Det bare mærkeligt det står anført som det kan bruges direkte til tv :)
Så må jeg se hvad der skal til for at få det kørt til tv med optageren på.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2013 - 19:09 #7
Jeg har indtil flere kabler af denne type de blev blandt andet brugt i de første internet lan kort. RG 213
Avatar billede Raavig-c Nybegynder
18. august 2013 - 19:20 #8
Jeg skal bruge en converter til enten scart, hdmi, s-video så det kan blive kørt over tv'et.
Fra kamera til tv skal jeg ca bruge 25 meters kabel :)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 19:58 #9
Hvis du får sådan et ledning http://www.destogroup.dk/products-page/faerdige-kabler/bnc-kabel-med-strom-30-m/ med dette stik
http://www.destogroup.dk/products-page/stik/bnc-phono-stik-han/ skulle du så ikke kunne få billedet ind på tv hvis du har en indgang med gul phono til video og rød og hvis som lyd?
Avatar billede Raavig-c Nybegynder
18. august 2013 - 20:17 #10
Der kommer kun et Bnc stik fra kamera, hvor både lyd og billede går igennem.
Om et phono stik derfor kan bruges ved jeg ikke.

Jeg ved heller ikke om det vise bnc kabel med to stik vil virke, selvfølgelige kan jeg nøjes med at koble et til :)
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2013 - 20:28 #11
#8.

Du får det nok ikke til at virke ved at koble til HDMI eller SCART. Jeg tror, din bedste mulighed er at erstatte BNC-stikket i TV-enden med et almindeligt TV-stik. Og da det kabel, du har, sikkert ikke er langt nok, skal du også afmontere BNC-stikket på det og sætte det på det kvalitetskabel på 25 meter, du skal anskaffe.

Hvilken form for signal kommer der ud af BNC-stikket i kameraet, og hvilket kamera er det?
Avatar billede milter Ekspert
18. august 2013 - 20:39 #12
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2013 - 09:37 #13