Avatar billede NeroBan Novice
19. august 2013 - 10:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gmail vil ikke sync på IPhone 5

Hej

Håber nogle kan hjælpe mig!

Jeg har lige fået min IPhone retur fra rep og kan ikke synkronisere min Exchange Gmail... Jeg får en fejlmelding "Kan ikke hente post forbindelsen til serveren afbrudt"

Dette har altid virket og virker på min IPad!

Nogle der ved hvad jeg skal gøre? Sidder P.t. I udlandet!

Mvh. Brian
Avatar billede dingemann Novice
19. august 2013 - 10:54 #1
Hej Brian,

Google lukkede for tilgang til deres Exchange-service for et stykke tid siden (kan ikke huske hvornår). Dvs enheder der var tilmeldt (og med tilmeldt mener jeg enheder der tjekker mail via Googles Exchange) kan fortsat få lov, mens nye enheder ikke kan få lov - ligesom dig (og for den sags skyld også mig da jeg fik min iPad2 tilbage i foråret fra rep. hvor de havde skiftet den helt ud og derfor heller ingen adgang til Google via deres Exchange).

Du må på IMAP ligesom os andre :)
Avatar billede NeroBan Novice
19. august 2013 - 13:21 #2
Hej

Nå jamen så er jeg da fri for at bruge mere tid på det, men hold da op hvor er det irriterende :-(

Hvordan gør du så med kontakter?
Avatar billede NeroBan Novice
19. august 2013 - 13:39 #3
Har løst det, er umiddelbart godt tilfreds nu :-)

Tak for hjælpen :-)
Avatar billede dingemann Novice
21. august 2013 - 16:29 #4
Hej Brian,

Jeg har puttet alle mine kontakter i iCloud af den eneste årsag at Googles miniature-billede er så lille at det er ubrugeligt. Så alle mine kontakter er i iCloud som også har en sync-extension til Outlook. Jeg ved det er tåbeligt! Der er generelt rigtig mange problematikker i det her - og jeg ved at min iCloud-løsning ikke er optimal men for mig er det det tætteste jeg kommer på en optimal løsning.

Og ja! det er virkelig tåbligt at Google har gjort som de har gjort.
Googles Exchange-service skal jo også siges ikke at være en helt korrekt Exchange-service. Ordet Exchange er coinet hos Microsoft og deres Exchange-service er noget mere avanceret end det Google fik stablet på benene... om ikke andet så fungerede den fint til det lille formål til mobile enheder (det var kun mobile enheder der kunne anvende den så vidt jeg husker).
Jeg ved ikke hvorfor de ikke selv synes de vil fortsætte servicen.