Avatar billede Lorensen Praktikant
19. august 2013 - 10:31 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

PC chrasher/ lukker pludslig

Hej Eksperter
Jeg har her fornyeligt oplevet at min PC er begyndt at Nogle af gangene når jeg sider på et program Crasher programmet måske, ellers kan pc'en finde på at Crashe fuldstændig og jeg er nød til at kappe strømme for at få den til at fungere ellers lukker den selv ned som vis man kappede strømmen til den, og ville gerne høre om i kunne hjælpe for pc'en har jo ikke så godt af at blive lukket på den måde

Venlig Hilsen
Lorensen
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2013 - 18:25 #1
Vi skal bruge flere oplysninger.
Hvilket styresystem?
Er det programmer der kræver meget af pc resurser, og er det de samme programmer hver gang der får den til at crashe?
bærbar eller stationær?
Er pc renset for støv?
Avatar billede Lorensen Praktikant
19. august 2013 - 22:45 #2
Jeg køre med
Windows 7
Det er ikke nødvendigvis programmer der kraver meget af pc bare det jeg prøver at scanne PC'en med et Antivirus forekommer det at den slukker
Det er en Stationær Pc
Har for ikke længe siden renset den for støv

Hardware:
8 GB Ram
2 TB Harddisk
Bundkort "Gigabyte GA-970A-UD3, Socket-AM3+"
Socket "AMD FX-8150 8-Core Processor"
Grafikkort "ZOTAC GeForce GTX 660 2GB GDDR5"
Strømforsyning "Cooler Master GX 750W PSU"

Men af hvad jeg oplever så er det når Antivirus programmet kommer ind under en Vis mappe, kan ikke nå at se hvad der er da den slukker lige efter den rammer Filen eller programmer jeg oplever det samme på Er "League of Legends"
Avatar billede Lorensen Praktikant
19. august 2013 - 22:47 #3
Skal noteres at jeg har prøvet at genoprette PC'en uden held har haft begge drev scannet igennem for fejl stadig uden held :/ Og har søgt efter om det måske var en Virus både med og uden Net hvor det forekommer at den bare Slukker
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 07:34 #4
Du skriver genoprette pc. Er det med recovery, eller er det Windows helt forfra men installering af Win 7 først, og så herefter programmer mm.?
Du kører kun med 1 antivirusprogram ikke?
Avatar billede Lorensen Praktikant
20. august 2013 - 08:00 #5
Jo med Genoprette mener jeg med Recovery
Og ja jeg køre kun med et Antivirus program "Microsoft Security Essentials"
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 11:11 #6
Er det samme problem, hvis du lader din pc scanne af en online scanner?
Avatar billede Lorensen Praktikant
20. august 2013 - 11:16 #7
Har jeg ikke prøvet kender ikke til nogle Scanner der er Online, Så vis du ville være så venlig smide et Link til en Scanner du kender der virker Fint :)
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 12:00 #8
Avatar billede Lorensen Praktikant
20. august 2013 - 13:05 #9
Okay i have just tried out both and yes the same thing keeps happening either it freeze or Shutdown
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 17:04 #10
Gad vide om det kan være en fejl på selve disken, som kan være problemet?
Prøv at tjekke denne for fejl:
http://pctricks.dk/chkdsk-pa-vista-215.html  Er til Vista men de andre systemer virker på samme måde.
Avatar billede Lorensen Praktikant
20. august 2013 - 19:49 #11
Ja jeg har tjekket diske for fejl, har endda dobbelt tjekket for at være sikker men der medler den at der ikke er nogle fejl heller
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2013 - 20:32 #12
Så må det næste være at tjekke ram:
http://www.memtest86.com/download.htm
Jeg har selv i tidernea morgen lavet den på cd som man booter op på, og test af ram gå i gang. Man kan nu også bruge en usb nøgle kan jeg se.
Avatar billede Lorensen Praktikant
21. august 2013 - 08:35 #13
Okay det har jeg prøvet nu og der medler den desværre heller ikke om nogle fejl
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 08:51 #14
Sidste skud i bøssen herfra er at teste harddisken for fejl i overfladen.
Jeg har selv her brugt HdTune i den fre version:
http://www.hdtune.com/download.html
Så vidt jeg husker må det være den der er under søjlerne der viser hvad pro udgaven og freeware udgaven kan.
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 08:51 #15
der manglede lige et "i"
Frie skulle der stå ;-)
Avatar billede Lorensen Praktikant
21. august 2013 - 17:59 #16
Okay jer har prøvet programmet og har tjekket den for Harddisken for fejl og der skriver den også at det ingen fejl er :(
Avatar billede 220661 Ekspert
21. august 2013 - 18:08 #17
Hvordan ser pc ud indvendigt?
Er den beskidt?
Prøv at hente speccy http://www.piriform.com/speccy som kan sladre om hvor varm den er når du bruger maskinen
Avatar billede Lorensen Praktikant
22. august 2013 - 00:45 #18
Min Pc indvendig er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, men den er blevet rengjort for ca et måned siden.
Har hentet det program du forslog og alle dellen ligger på en ca 40 grader celsius efter en hel dag hvor jeg har brugt den.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 09:30 #19
Så er det heller ikke problemet :-(

Er der andre forslag til hvad problemet kan være fra dem der kigger forbi?

Mit sidste forslag er enten fejl på selve bundkort, eller ustabil strømforsyning.
Har ikke flere bud desværre :-(
Avatar billede Lorensen Praktikant
22. august 2013 - 09:41 #20
Det er i orden du gjorde et forsøg :-) og håber på der er andre der har nogle forslag til dette, men skal ikke udlukke bundkortet da jeg fik pc'en været nødvendig at få det byttet inden brug da der var en fejl på den, og så vidt jeg har fundet ud af så er der 2 af udgangene der er røget på den inden jeg fik det
Avatar billede Lorensen Praktikant
22. august 2013 - 09:42 #21
Noteres vis det gavner noget så er pc'en ca 9 måneder
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2013 - 10:09 #22
Ja det gavner da på hvem der skal betale for det :-)
Da du har gendannet systemet til fabriksindstillinger, og problemet stadig er der, så mener jeg du bør kontakte din forhandler om råd.
Avatar billede Lorensen Praktikant
22. august 2013 - 10:12 #23
Det vil jeg prøve er ikke der hjemme i øjeblikket så skriver om det hjalp senere eller hvad det gjorde :-)
Avatar billede Lorensen Praktikant
26. august 2013 - 07:45 #24
Okay det har hjulpet på mit problem, jeg har gendannet Fabriksindstillingerne så du forslog og jeg har ikke oplevet at den har gjort det i nu, så jeg takket mange gange for at du gad at hjælpe med mit Problem, Så vis du senere smider et svar :D
Avatar billede 220661 Ekspert
26. august 2013 - 19:23 #25
Velbekomme.