Avatar billede dmg Nybegynder
20. august 2013 - 04:48 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Hjaelp til GUI design i PHP

Hej experts,

Sorry er paa US keyboard :-(

Jeg er ved at designe et salgs system. Normal laver jeg selv alt HTML'en fra bunden af, men det tager saa lang tid at komme op med noget nydeligt.

Jeg er klar over der er loesninger som smarty for skabeloner men det for indviklet syntes jeg...

Jeg ved jQuery har nogle nice features jeg kan anvende. Men har kun brugt det et par gange.

Jeg vil gerne anvende grids og grafer... er klar over det er et underlig sporgsmal, men er der nogen der har ideer vil jeg gerne hoerer hvad i syntes og kan anbefalde.
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2013 - 07:49 #1
Tag et kig på bootstrap og søg evt efter et andet skin.
Avatar billede repox Seniormester
20. august 2013 - 10:33 #2
Twitter Bootstrap er helt sikkert vejen at gå.
Avatar billede magic-mouse Novice
20. august 2013 - 12:15 #3
second
Avatar billede mjdigital Nybegynder
20. august 2013 - 14:25 #4
http://getbootstrap.com/ <-- Er vejen at gå! :)

Kombineret med noget jQuery validation, så har du en hjemmeside der bare spiller!

http://getbootstrap.com/getting-started/#examples <-- Der kan du se lidt forskellige eksempler på designs.

http://getbootstrap.com/css/ <-- Og der kan du se et opslag med CSS klasser osv.
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2013 - 15:10 #5
altså præcis det samme som 3 andre allerede har skrevet - det er helt sikkert et svar værd.
Avatar billede dmg Nybegynder
20. august 2013 - 19:52 #6
Wow... har aldrig hoert om bootstrap. Om et paer timer har jeg tid til at kigge paa det.

Efter at ha taget et hurtigt kig paa bootstrap's hjemmeside (http://getbootstrap.com/customize/#plugins) ser det ud som om de bruger jquery javascript features.

Er http://jqueryui.com/ ik det samme bare med flere funktioner....
Som sagt har jeg foerst tid til at kigge ordenligt om et par timer.

Meget imponeret at i alle anbefalder bootstrap... Glaeder mig til at kigge paa det...
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2013 - 22:28 #7
jqueryui er primært kontrol-baseret (datepickers, spinners...) hvor bootstrap er mere designorienteret (forms, tabeller...) men der er selvfølgelig overlap (buttons, modal...).
Avatar billede dmg Nybegynder
21. august 2013 - 08:39 #8
Hi guys,

Tak for svar.
Kan godt se bootstrap er det nye inden for design og basically besvare mit sporgsmal, saa jeg uddeler med glaede points.

Kunne godt lige taenke mig at stille et sidste sporgsmal, hvis det er ok. Hvis ik, uddeler jeg gerne points og laver et nyt sporgsmal.

Jeg er lidt bekymret eftersom jeg gerne vil anvende highcharts.com og jqueryui.com. Det ser ud som om bootstrap konflikter med CSS's og JS's.

Grunden til jeg gerne vil anvende highcharts og jqueryui er:
Jeg skal hente en masse data fra en database og vil gerne anvende ajax saa meget som muligt for ikke at refresh'e siden. Dynamiske dropdown box'e, text inputs med suggestions og dato visninger er vigtigt...

Grafer er os vigtigt.

Er der nogen der ved hvordan soedanne funktioner virker med bootstrap...
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2013 - 09:34 #9
Først og fremmest skal du nok adskille jquery og jqueryui - jquery er et JavaScript framework og jqueryui kontroller. Du kan altså sagtens benytte jquery til fx din Ajax uden at det på nogen måde konflikter med bootstrap - og da highcharts så vidt jeg kan se udelukkende er afhængig af jquery og ikke jqueryui vil du altså heller ikke her få konflikter.

Jeg har ikke prøvet at blande bootstrap og jqueryui men mangler du specifikke kontroller i bootstrap findes der højst sandsynligt nogle der har lavet udvidelser til bootstrap (søg fx på "bootstrap datepicker" og lignende). Endelig kan du prøve at lave en søgning på fx "bootstrap jqueryui conflict" da der findes et par løsninger til det - om det evt har ændret sig nu hvor boostrap 3 lige er kommet tør jeg ikke sige.