Avatar billede simtja Nybegynder
20. august 2013 - 08:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opgradere CPU eller Fusion Drive?

Hej eksperter

Jeg står over for at skulle købe en ekstra iMac 27", da jeg får en kontorplads og både skal have en derhjemme og en på kontoret. Jeg er meget tilfreds med min nuværende, men når man alligevel skal have en ny, kan man jo lige så godt bobbe den lidt op :o) Men efter som finanserne selvfølgelig ikke er uendelige, så går jeg og grubler over hvilke opdateringer, som bedst kan betale sig.

Min nuværende er en Medio 2010 27" med følgende specs:
i7 2,93Ghz
16GB RAM
1TB 7200 rpm
1GB Radeon HD5750

Jeg tager også 16GB RAM i den nye. Uden at opgradere grafikkort i den nye får man et 1GB GeForce GTX 675MX, som performer væsentligt bedre, end det jeg har nu, så det ser jeg ingen grund til at opgradere til det på 2GB. I could be wrong?!
Se sammenligning her: http://gpuboss.com/gpus/Radeon-HD-5750-vs-GeForce-GTX-675MX-Mac

Derfor står overvejelsen primært mellem CPU og harddisk. Jeg kan se, at selvom jeg tager standard-CPU'en i den nye (i5 3,2Ghz), så performer den bedre end min nuværende i7 (9466 mod 8962 point) i denne sammenligning: http://browser.primatelabs.com/mac-benchmarks

Så skal jeg vælge at bruge mine opgraderingspenge på 1TB fusion drive i stedet for 3,4Ghz i7?

Opgraderingspriserne er som følger:
CPU: 1.600 kr.
Harddisk: 1.900 kr.
Grafikkort: 1.2000 kr.

Som sagt, så er jeg fint tilfreds med hvordan min nuværende performer, meeeeeen man kunne jo lige så godt... Please help - jeg kan ikke beslutte mig for, hvad som er smartest.
Avatar billede egonspock Seniormester
20. august 2013 - 09:07 #1
For mit vedkommende ville jeg gå efter Fusion drive. Se f. eks. her: http://barefeats.com/imac12d1.html
Avatar billede buttwipe Juniormester
20. august 2013 - 16:49 #2
Hvad skal den bruges til?
Avatar billede simtja Nybegynder
20. august 2013 - 17:37 #3
Sorry, det er selvfølgelig et helt oplagt spøgsmål - det glemte jeg lige, at skrive. Jeg er grafiker, så de tunge jobs drejer sig om photoshop og billedredigering eller tunge illustratorfiler.
Avatar billede simtja Nybegynder
23. august 2013 - 14:55 #4
Havde du så en holdning til, hvad der ville være bedst at bruge penge på?