Avatar billede emptry Nybegynder
20. august 2013 - 20:53 Der er 7 kommentarer

Tjekke en om en celle indeholder tal ellers ...

Hej Eksperten.dk

Jeg er lige i gang med at lave et lille difference system

Jeg skal finde ud af om feltet B4 indeholder et tal, hvis den gør så skal den trække den fra B4 fra C1, hvis den ikke indeholder et tal, skal den tage B2 og trække fra C1 ? :)

Er der nogen der ved lidt om det ?
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
20. august 2013 - 20:57 #1
Prøv med =HVIS(B4<>0;C1-B4;C1-B2)
Avatar billede emptry Nybegynder
20. august 2013 - 21:10 #2
Den skriver bare at "Flg formel indeholder en fejl", og når jeg så trykker OK så markere den "0"
Avatar billede msl_ddm Nybegynder
20. august 2013 - 21:17 #3
Er det en dansk version af Excel? Hvis ikke prøv med "IF" istedet for "HVIS" - uden anførselstegn :)

Formlen virker fint her.
Avatar billede emptry Nybegynder
20. august 2013 - 21:52 #4
Det BIP Sært! jeg må bare ikke indsætte en formel med <>0 .. Hvis min lillebror indsætter det og sender det til mig, så virker det.. men hvis jeg så vil rette formelen så kommer den med samme fejl :S ..
Avatar billede finb Ekspert
20. august 2013 - 21:59 #5
=hvis(er.tal(b4);c1-b4;c1-b2)
Avatar billede emptry Nybegynder
20. august 2013 - 22:10 #6
kan man lave en formel i en formel

Altså, den så den tjekker om der står et 0 i C1 og hvis der gør, så skal den bare skrive 0 i det felt hvor jeg indsætter ^^ ovenstående formel.. eller skal den udføre formelen ?
Avatar billede emptry Nybegynder
20. august 2013 - 22:12 #7
Har fundet fejlen til hvorfor jeg ikke må lave formeler er fordi jeg skal bruge , istedet for ; ..

øhhh.. hvorfor det ?