Avatar billede stevenjensen Praktikant
21. august 2013 - 22:17 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Stærk, billig og hurtig bærbar som ikke dør..

Hey...
Søger en bærbar som skal smides ned fra 5. sal før den sætter træskoene. Har haft HP de sidste 2 gange og deres computere stinker.  Bærbaren skal bare være robust, slidstærk og hurtig. Skal ikke bruges til noget særlig andet end internet-søgen, download, film, musik og skriveprogrammer.. Er ligeglad om det er en ældre model bare den er til at finde. Prisleje 2-3000 kr... Gerne billigere hvis muligt.

Tak på forhånd...
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. august 2013 - 06:13 #1
Du skal nok stadig overveje at se på dine gamle tråde inden du beder om ret meget mere hjælp herinde, du har liggende helt tilbage fra 2005, er der ikke en løsning på dem du kan bruge kommer der nok heller ingen, men er der en løsning så bed vedkommende om at ligge et svar så du har en mulighed for at belønne vedkommende.

En anden ting du skal overveje er at være lidt mere realistisk i din søgen, din sidste tråd jeg så var om et musikanlæg der kunne alt men ikke måtte koste noget, denne tråd et lidt i samme stil kan ikke lade sig gøre.

men dår at give dig et bud på nogle der måske kan klare lidt af dine krav kommer her et link

http://business.panasonic.dk/computerlosninger/panasonic-computer-product-solutions-produktserien/vores-produktserie-panasonic-toughbook?channel=ppc&gclid=CJ29yZuXkLkCFcRQ3godBkQAFw
Avatar billede stevenjensen Praktikant
22. august 2013 - 17:26 #2
De er lukket nu.. hjælp tak. :-)
Avatar billede stevenjensen Praktikant
22. august 2013 - 17:35 #3
Jamen har aldrig sagt at den skal købes fra ny. Og hvis prisen er et problem så lad os sige 3-4000 kr det bør være muligt. Har lukket mine gamle tråde. Folk som i sin tid har afgivet en kommentar som "svar" har fået pointene ellers har jeg selv lukket dem. De fleste fik jeg ingen/ubruglig feedback på så de er ligeledes lukket. Fortsæt venligst her hvis man vil hjælpe.
Avatar billede sadolin1978 Novice
22. august 2013 - 20:11 #4
hvis det er et krav at de skal kunne tåle et fald fra 5 sal så er der vist ikke andre en Panasonic eller enkelte dell maskiner der kan klare det. hvis den bare skal være billig så er Acer et godt bud (har selv en jeg bruger til skolebrug og klare fint transporten)men en bærbar er altid mere overfølgsom for varme som kommer af stoppede blæsere.

Det kan derfor anbefales ar rense den eller disse ind i mellem, dette ville også være tilfældet med dine gamle HP maskiner.

men her et par bud på billige maskiner

http://www.elgiganten.dk/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-elgigantenDK-Site/da_DK/-/DKK/ViewProductCompare-Show?products=PBNXC1FED012@store-elgigantenDK|PBNXC2CED039@store-elgigantenDK|ACNXM1GED006@store-elgigantenDK

et andet sted kunne være dba.dk men der er du på egen hånd
Avatar billede stevenjensen Praktikant
22. august 2013 - 22:16 #5
Kan du anbefale en specifik maskine? Det med 5. sal var nu ikke bogstaveligt. Det handler sådan set slet ikke om hvorvidt den skal kunne tåle fald og slag, men mere om at den rent teknisk set ikke kan dø. Acer lyder som en okay ide.
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2013 - 04:01 #6
Lenovo
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2013 - 05:39 #7
kan du finde en brugt Acer-Lenovo (ja det er en Lenovo med Acer indemad) eller evt. en Asus er du lidt oppe i high-end, men fra nye er Acer et ok brubart og billig bud.

se evt hvad bilka eller andre i samme stil har på tilbud
Avatar billede stevenjensen Praktikant
23. august 2013 - 08:17 #8
Er det alle Lenovo bærbare som har Acer indmad eller er det en specifik model?
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2013 - 11:36 #9
nej det er ikke alle Lenovoer der har acer indemad

en ÆGTE Lenovo kan du genkende på knapperns placering de er indbygget i forbindelse med tasteturet og ikke som i L520 i kabinettet forskellen kan nok bedst ses på L520 (Acer) og L530 (Lenovo)
Avatar billede stevenjensen Praktikant
23. august 2013 - 13:30 #10
Jeg har fået forhandlet mig frem til noget som jeg tror er et godt tilbud på en Lenovo S10e, 1.6 GHz GHz, 1GB .. 1000 kr. stort set ikke brugt og i perfekt stand. Er det en handel jeg bør lave?
Avatar billede stevenjensen Praktikant
23. august 2013 - 13:44 #11
Avatar billede stevenjensen Praktikant
23. august 2013 - 16:11 #12
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2013 - 16:29 #13
at der er 2 GB ram er altid et plus frem for en men er dog næsten sikker på du vil blive træt af den i sidte ende og den måske ikke er ti lat arbejde ordenligt på.

et andet bud og lidt dyrer er denne

http://www.refurb.dk/products/821-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-t61p-brbar-kun-2799kr-billigst.aspx

jeg ville dog stadig se bilka eller ligende efter en billig ny med bedre processor og mere ram

men ellers denne som ligger på ca 3600 fra ny og også kan arbejde lidt i de næste 6 måneder
Avatar billede sadolin1978 Novice
23. august 2013 - 18:40 #14
Avatar billede stevenjensen Praktikant
23. august 2013 - 21:02 #15
Hvad mener du med at den ville være træls at arbejde på? Det er begrænset hvor meget jeg skal arbejde på den. Som sagt bare til casual brug såsom internet-søgen, lidt film og musik, download osv... Synes prisen på dit link er for dyr særligt efter jeg har fundet den til 1400kr... Men hvis indmaden ikke er noget værd i den billige er jeg selvfølgelig nød til at overveje andre alternativer.
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. august 2013 - 09:29 #16
hvis du overvejer den til de 1400 så overvej et OS der ikke er for krævende her tænker jeg på når du trykker på "on" til maskinen er klar med XP på 1 GB ram kan det køre der går bare forlangt tid men det er så min personlige mening. jeg ved ikke hvad du laver til daglig og hvor meget tid du har.

men forslag til OS kunne være ubuntu eller linux mint

en anden tig ved at køre brugt du ved ikke hvad dde har været udsat for og hvad der evt er skiftet af dele og hvorfor den evt. er skiftet ud, men når der står som ved en af maskinerne "har været udsat for mindre væskeskade" så ville det afholde mig fra at købe brugt
Avatar billede stevenjensen Praktikant
24. august 2013 - 10:05 #17
Hvilken ville du vælge af de to jeg snakker om?

Denne til 1400,-
http://www.refurb.dk/products/6884-ibm-lenovo-brugt-thinkpad-r61i-brbar-kun-1399-billigst.aspx

eller denne som jeg har forhandlet ned til 1000,-
http://www.dba.dk/lenovo-s10e-16-ghz-ghz-1gb/id-1002460954/
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. august 2013 - 13:12 #18
hvis valget kun står mellem de 2 ville jeg vælge den til de 1400 større processor og mere ram dog lidt mindre hdd dertil ville jeg overveje en linux mint eller noget ubuntu for at mindske belastningen på den iforvejen forældede hardware.

det næste du skal overveje er nok batteriet, og dette gør sig gældende på begge maskiner.

men overvej stadig det sidste link jeg postede her.

hvis du stadig gerne vil have et råd kan jeg ikke hjælpe dig yderligere
Avatar billede stevenjensen Praktikant
24. august 2013 - 13:35 #19
Siger tusind tak for hjælpen og særlige de hurtige svar! Konklusionen må blive at jeg venter til næste måned med at investere. Har jeg flere penge end ventet bliver det enten den til 2500 eller den til 3600 - Ellers må det blive det billige alternativ til 1400 og med et hurtigt styreprogram som fx Ubuntu som du nævner! :-) Opret et svar så sender jeg pointene din vej!
Avatar billede sadolin1978 Novice
24. august 2013 - 14:19 #20
svar