Avatar billede charley78 Novice
25. august 2013 - 15:54 Der er 8 kommentarer

Vedr. hacking. Kan en ip være usynlig i gmail aktivitetslog eller klæde sig ud som værts-ip'en?

Jeg har været ude for noget der ligner det i overskriften benævnte. Inden jeg begynder at forklare hvordan, vil jeg med det samme høre om der er nogen der ved hvad jeg taler om og om man kan komme problemet til livs.
Avatar billede komputerdk Mester
25. august 2013 - 16:51 #1
ja, det burde være muligt, men hvad man kan gøre imod det er lidt mere tricky - da jeg formoder det skal traces real time, da IP numre  ændrer sig hele tiden.

med en dommerkendelse så kan man måske få google til at lave en trace på IPen.

Når du skriver værtsIPen = din egen IP ?? så kan det være andre som har adgang til f.eks. Wifi eller har installeret noget på en enhed i netværket som giver dem adgang via denne maskine.
Avatar billede repox Seniormester
25. august 2013 - 16:53 #2
Det er et todelt spørgsmål - det ene er om hvorvidt man kan skjule sin IP eller imitere at have en anden IP, det andet er om hvorvidt det kan lade sig gøre i gmails aktivitetslog.

Svaret på det første spørgsmål er nej. Den lange forklaring er at du ikke kan færdes på nettet uden en IP adresse (hvilket implicit gør er du ikke kan skjule dig). For at imitere en andens IP, skal du ret beset være på samme netværk/computer for at det kan lade sig gøre.

For at svare på det andet spørgsmål, må den sunde fornuft råde - umiddelbart vil jeg sige at man ikke kan gemme sig fra gmails aktivitetslog; men I virkeligheden er det kun udviklerne bag gmail der kan svare på det.
Avatar billede komputerdk Mester
25. august 2013 - 18:52 #3
#2
enig i at der er to dele:

del1:
Der findes masser af måder at imitere at man har en anden IP.. Det kræver ikke alverdens for at gøre det.

del2:
hvis man har klaret del1 - så er del2 mindre relevant.. for hvis jeg connecter til et (åbent) Wifi , laver en krypteret forbindelse til en anden server der så forbinder til en anden server der så connecter til gmail.. så er det jo den sidste servers IP man ser..
Avatar billede repox Seniormester
25. august 2013 - 20:02 #4
#3

del1:
Spørgsmålet går jo på om hvorvidt det er muligt at imitere at man er i besiddelse af en anden persons aktive IP. Hvis det ikke kræver alverden at gøre det, så vil jeg gerne informeres om den nemme måde at løse det på.

del2:
Irrelevant for den reelle problematik - og bare en understregelse af hvad jeg allerede har påpeget.
Avatar billede komputerdk Mester
25. august 2013 - 23:18 #5
anonymous proxy server, vpn er de to åbenlyse til at skjule sin egen ip.

Connection via vnc,rdp,hatachi, private proxy/vpn, bluetooth eller wifi er muligt , men kræver at der er adgang til en enhed i lan, hvis man skal imitere andres.

Iphijacking vil jeg tro er praktisk muligt for nogen.

Jeg tror at i det store hele kan nogen meget mere end vi andre tror..
Avatar billede charley78 Novice
25. august 2013 - 23:33 #6
Jeg vil gerne give points for jeres begavede filosoferen omkring emnet. Kan an med nogle 'svar'!

45 til err0r.dk
15 til komputerdk
Avatar billede repox Seniormester
26. august 2013 - 07:36 #7
Svar herfra.
Avatar billede komputerdk Mester
26. august 2013 - 07:37 #8
Det hjalp nok desværre ikke på dit problem
:-(