Avatar billede hutchicutt Nybegynder
26. august 2013 - 13:14 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Roote Android 4.1 på tablet

Er ikke det tekniske geni.... Så det kan være at jeg stiller spørgsmålet forkert:

Er det nogen som er lykkets med at roote en tablet (Allwinner, 7") som kører på Android 4.0?
Avatar billede conz Juniormester
26. august 2013 - 13:28 #1
Google siger at der er massere, det er lykkedes for.
Bl.a. bliver den her metode nævnt i forbindelse med Allwinner A13:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2166967
Avatar billede chalde Seniormester
26. august 2013 - 13:40 #2
Hvilken Allwinner (modelnr)?
Ellers tag et kig på XDA: http://forum.xda-developers.com/tags.php?tag=allwinner
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
26. august 2013 - 13:46 #3
Lyder lovende! Jeg sender svaret videre til min programmerere...
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
26. august 2013 - 14:03 #4
Undersøger det med modelnummer. Har nemlig fået noget andet end det jeg havde bestilt - f.eks. at det skulle være version 4.0....
Kan desuden se, so sorry, at jeg har skrevet 4.0 i mit spørgsmål, men det er altså 4.1
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
29. august 2013 - 17:01 #5
Jeg mener at det er:
7" Allwinner A13 Q88 tablet pc 5 point capacitive Screen + android 4.0 + 1.2GHz 512MB 4GB + Webcam + Wifi
Kan desværre ikke få et svar ud af min programmerere som har tabletsen....

Nogen som vil give et bud på hvad det ville koste mig, per/stk, at roote 4.1 til 4.0? (ved godt at det spørgsmål skal ligge under en anden kategori... men hvis nu...)
Avatar billede conz Juniormester
29. august 2013 - 17:39 #6
Må man spørge om grunden til at vil have en ældre version af Android på?

Pris? Jamen jeg vil kunne gøre det for omkring 400 kr stykket. Hvis du har flere, kan vi evt. snakke om noget mængde rabat.

Det er dog med lidt forbehold, da jeg skal først have undersøgt om det overhovedet er til at få fat på ældre Roms til den, for ellers skal jeg selv sidde og compile, også bliver prisen betydeligt højere.

Du kunne også prøve at tage fat i forhandleren, hvor du har købt den. Hvis de har reklameret med at der var Android 4.0 på, kan du prøve at kræve at du vil have den nedgraderet på deres regning. Men jeg ved dog ikke hvor sandsynligt det er at de går med til det. Det går nok an på din argumentation for at du hellere vil have 4.0 i stedet for 4.1
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
29. august 2013 - 17:49 #7
Tak for det.
Kineserne er dog nogle gange lidt svære at kommunikere med :-)

Undersøger videre og vender tilbage.
Avatar billede conz Juniormester
29. august 2013 - 18:03 #8
Hvis de ikke vil gå med til det, så har om du i det mindste ikke kan få den kompatible 4.0 rom til tabletten. Det vil gøre en del nemmere at gøre det selv, da man så har det rigtige firmware.
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
29. august 2013 - 18:11 #9
Aner ikke hvad du snakker om :-) men har fået noget info via mail som evt. kan bruges!
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
12. september 2013 - 14:41 #10
Tak for din hjælp!
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
12. september 2013 - 14:42 #11
Tak for svar! ser vist ud til at jeg også skal have hjælp til at give points ;-) Prøver lige...
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
15. september 2013 - 14:23 #12
betalyte, vil gerne give dig points men har glemt hvordan man gør og kan vist ikke finde ud af det....
Avatar billede conz Juniormester
16. september 2013 - 17:02 #13
Hvad fandt du så ud af? Det er rart for folk med evt samme problem, at kunne se hvad du fandt ud af, så du må meget gerne beskrive hvilken løsning du fandt.

Du giver point, ved at markere det svar jeg ligger her og angive hvor mange point du vil give mig =)
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
16. september 2013 - 17:36 #14
Jeg skal besøge et firma I morgen, for at høre om de kan roote den og hvad de vil have for det. Det er jo ikke bare det at den skal kunne rootes, men programmet som min tidl. programmerer har gjort, skal jo også kunne køre på den bagefter.
jeg har også fået en masse informationer fra kineserne jeg har handlet fra, så mon ikke at det kan lade sig gøre... Du hører videre!
Avatar billede hutchicutt Nybegynder
25. juni 2014 - 11:59 #15
Efter diverse bøvl, lykkedes det. Betalyte, du havde ret i at informationerne fandes på nettet og var nemme for en som er god til den slags - dvs. ikke mig :-)