Avatar billede bitnissen Nybegynder
14. august 2001 - 16:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kør javascript når flash-film er færdig

Jeg har en fin lille flash-intro... Når den er færdig med at køre skal et javascript aktiveres. Hvordan faaaen får man det til det?

Jeg har aldrig før prøvet at \"programmere\" noget som helst til flash, og synes det er lidt underligt at have med at gøre sammenlignet med så meget andet.

Jeg har kigget på Macromedia\'s support-side og jeg kom frem til en kommando kaldet OnReadyState(x) hvor x er et tal fra 1-4
4 = finish
3 = running
2 = loaded
1 = start loading

Jeg ved ikke om det er den rette kommando at bruge - eller hvordan den skal bruges for den sags skyld. Hjælp :)
Avatar billede vistodk Nybegynder
14. august 2001 - 16:50 #1
du kan alternativt tildele en \"action\" i sidste keyframe, hvor du beder den køre det script du definere.
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. august 2001 - 17:19 #2
Du fletter din javaScript funktion deklaration ind i HTML dokumentet mellem <HEAD></HEAD> tags.

fks.

<script language=\"JavaScript\">
    function minJavaScriptFunktion{
    alert (\'Hej\')}
</script>

Så skal du i den sidte frame  af din flash film kalde javaScript funktionen for at aktivere den.

getURL(\"java script: minJavaScriptFunktion\");

mvh geo

Avatar billede bitnissen Nybegynder
14. august 2001 - 17:48 #3
Det virkede sgu bare lingo - takker :)

Måske du også har styr på dette (javascript-cookies - skal kun se flashfilm første gang man kommer ind på siden..)

http://www.eksperten.dk/spm/98507
Avatar billede lingoman Nybegynder
14. august 2001 - 18:17 #4
Tak for point :o))
Kigger på dit link..
Avatar billede bitnissen Nybegynder
15. august 2001 - 17:10 #5
Men du ved ikke lige hvordan man gør, oder?
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 17:13 #6
Nej, men jeg har til gengæld fået et svar på hvordan man gør det via Flash/ASP/PHP
see Flash Cookies http://www.eksperten.dk/spm/98671