Avatar billede Alex1985 Nybegynder
26. august 2013 - 22:12 Der er 4 kommentarer

Elever med udenlandsk excel-version

Hej.

Jeg har et par elever i min efterskoleklasse, som har en engelsk/amerikansk sproget udgave af excel. Det betyder, at den ikke vil godtage, hvis man fx skal tage KVROD(25)... Er der nogle, der ved, hvad man skal/kan gøre? Jeg har fundet et link til de samme koder på engelsk/amerikansk, men jeg vil jo gerne have, at ALLE mine elever skal bruge KVROD(25), når der skal tages kvadratroden fx. Den skrive bare det der =VÆRD .... Kan ikke huske helt præcist, hvad den skriver, men det er noget i den retning...
Skal de tilkøbe et eller andet eller hvordan? Kom gerne med nogle links, hvis der er nogen, der ved noget...

Mvh.
Alex
Avatar billede hcma Novice
26. august 2013 - 22:48 #1
Man kan mig bekendt ikke i udenlandske udgaver skrive de danske funktionsnavne.
Så du er nok nødt til at acceptere at de bruger de udenlandske funktionsnavne.

KVROD(25)  =  SQRT(25)
Avatar billede madklub Guru
27. august 2013 - 08:52 #2
På min Office pakke kan jeg skifte mellem dansk og engelsk.
Jeg installerede en ekstra sprogpakke.
Måske er er noget her du kan bruge:
http://office.microsoft.com/da-dk/language-packs/
Avatar billede supertekst Ekspert
27. august 2013 - 09:55 #3
Alternativt - oprette brugerdefinerede funktioner - så det danske udtryk kan anvendes - men udføres via en makro eller eksisterende funktion.
Avatar billede michael_stim Ekspert
27. august 2013 - 12:26 #4
Men de danske versioner godkender vel engelsk? Er det så ikke bare at lave alt på engelsk?