Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
29. august 2013 - 13:35 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Activation Lock i iOS 7

I den kommende version af Apple styresystem iOS 7 til iPhone/iPad/iPod er der lavet en ny type tyverisikring kaldet Activation Lock, som gør at telefonen ikke kan slettes/nulstilles/wipes med mindre man kender ejerens Apple-ID password.

Mit spørgsmål går på: Hvad gør virksomheder, som udleverer iPhones/iPads til medarbejdere når disse fratræder eller ligefrem afgår ved døden ? (det kan jo teoretisk ske).

Hvis medarbejderen fratræder og bare afleverer sin tlf uden at fortælle IT afdelingen Apple-ID passwordet eller selv sørger for at slette devicen inden den afleveres, så står IT afdelingen med et device der kan bruges som bordskåner da det er umuligt at wipe telefonen uden det password.

Er der nogen herinde der har kendskab til et mobil device management tool på enterprise niveau der kan override Activation Lock featuren så ovennævnte scenarie kan undgås?

Håber på et seriøst svar (Jailbreak tilhører kategorien "useriøst") :)

Mvh. Kim Rosgaard
Avatar billede Blandy Praktikant
29. august 2013 - 14:05 #1
Som jeg læser det på et forum, bliver activation lock kun kritisk med din apple id, hvis du sætter din telefon i "lost mode". Hvor du derefter kun kan re-activate den med den oprindelige apple id og password.

Så hvis den ikke er "meldt stjålet" i find my iphone, eller hvor det nu skal sættes, så vil den funktion ikke træde i kræft.
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
29. august 2013 - 14:19 #2
Har du et link til det forum?
Avatar billede Kim Rosgaard Praktikant
14. oktober 2013 - 08:10 #3
Fik aldrig et brugbart svar - lukker spørgsmålet.