Avatar billede Deathleecher Juniormester
30. august 2013 - 15:46 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Musse fejl, går ned af?

Hej alle sammen, Jeg står med det problem at når jeg bevæger eller trykker på på min mus, går den lidt ned af hver gang "altså mussemakøren" . Nogen der ved hvordan man fixer det?

Bruger winodws 8. og min mus er ikke trådløs. Men PC er en bærbar, men touchpad er slået helt fra.
Avatar billede milter Ekspert
30. august 2013 - 20:14 #1
Hvilken mus har du?

Hvilket underlag bruger du?

Prøv at åbne den og se, om der gemmer sig et par levcerpostejmadder eller lignende derinde.
Avatar billede teknik Juniormester
30. august 2013 - 21:47 #2
Hej DL

skulle lige til at bede dig om "at skære det ud i pap", men mon ikke du døjer med følgende:

Nogle underlagstyper/underlagsfarver kan distrahere en optisk mus, så den giver små uønskede hop
(Optisk = en som lyser rødt ned på bordet når den løftes.)

Løsning:
læg en form for underlag mellem mus og bord/musemåtte
fx et ark hvidt A4 papir.

Om det er hvidt eller farvet, mat eller blankt som er optimalt? Ja det varierer en del fra mus til mus.
du må prøve dig frem.

Er det ikke underlaget, så er defekt muse-ledning næste mulighed.

mvh :-)

Teknik
Avatar billede Deathleecher Juniormester
30. august 2013 - 23:20 #3
har denne mus, http://www.razerzone.com/gaming-mice/razer-naga-hex/ Har skam prøvet med forskelligt underlag, og ikke problemet. Det skal lige siges det kommer og går. nogle gange er det der i mange min andre gange kun få sec. men kommer hele tiden på et tidspunkt.

prøvet steelseries store sorte mussemåtte, et bord, hvidpapir, mussemåtte med logo på. alt!
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2013 - 09:55 #4
Er der installeret en speciel driver til denne?
Hvis ikke kan du under support finde en egnet driver.
Skulle måske være denne:
http://drivers.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=861&_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=861
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2013 - 10:02 #5
Nå det kunne se ud til det måske var noget andet software, men jeg har fundet en driver her:
http://drivers.razersupport.com/index.php?_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=448&_m=downloads&_a=viewdownload&downloaditemid=448
KAn ikke lige finde en hvor win 8 er understøttet direkte, selvom den skulle være det på det billede du viser.
Avatar billede teknik Juniormester
01. september 2013 - 18:52 #6
Når det ikke er underlaget, så er kabelfejl det mest almindeligt forekommende problem ved kablede mus.

og ca.9 ud af 10 gange er kabelfejlen lige der hvor kabelet bøjes oftest, dvs. præcis der hvor kabel kommer ud af  musen.

Er det der dit problem ligger, så har jeg fixet lignende fejl et par gange ved blot at "åbne musen", og så korte kablet op med ca 20 cm.

et andet (hardware) bud er at PSU kan være lidt presset
Avatar billede Deathleecher Juniormester
03. september 2013 - 12:42 #7
Har installeret den sidste nye driver via razer dem selv. Kablet er der intet galt med for har prøvet 3 forskellige muse nu, og gøre alle det samme .P
Avatar billede teknik Juniormester
05. september 2013 - 19:44 #8
Well, det var jo interessant info.

Hvis det er 3 mus af forskellige fabrikater, så kan vi nok roligt glemme mus/musedriver som fejlkilde.
Er det blot ens mus, men samme mærke/model, så er vi blot lige vidt.

**************
Mulig workaround:
forudsat, at vi taler USB mus indtil videre.

Hvis din bærbare rummer en PS2 port a'la disse
www.computerports.net/wp-content/uploads/image/ps2_port.jpg
så kan du evt forsøge med en PS2 mus.

**************

Skud i tågen på mulig software fejl:
manglende/fejlagtige/gamle bundkorts drivere
bundkorts driver pakken rummer ofte data vedr. USB hub funktion.
Avatar billede Deathleecher Juniormester
26. januar 2014 - 18:43 #9
giv et svar
Avatar billede Deathleecher Juniormester
26. januar 2014 - 18:49 #10
svar