Avatar billede lsskaarup Nybegynder
30. august 2013 - 17:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Underlig dialogboks fra webside

Jeg har pludselig fået et underligt problem på et site, jeg udvikler lidt for.

Kort fortalt, er der en side med et søgefelt, som brugerne kan indtaste noget i og derefter trykke på en søg knap. Knappen åbner så en popside, hvor en database er blevet gennemsøgt efter hit ud fra søgekriteriet. Til sidste kan brugerne så trykke på en af disse resultater, og "moder"-siden vil så blive udfyldt med stamdata ud fra søgeresultatet.

Men pludselig kommer der en advarselsdialogboks for hver af disse stamdatafelter, og jeg kan ikke gennemskue hvorfor.

Koden der smider data tilbage til "moder"-siden er her:
<?php
    require('system/global_defs.php');
?>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!--
<?php
    $query = "SELECT * FROM bygherre WHERE id='".$_GET['id']."'";
    $sql = mysql_query($query) or die(mysql_error());

    $res = array();
    $foo = mysql_fetch_assoc($sql);

    echo "opener.setVal('bygherre_hidden', '".$foo['id']."');\n";
    echo "opener.setVal('projektnavn_ok', '1');\n";
    echo "opener.setVal('projektnavn', '".$foo['navn']."');\n";
    echo "opener.setVal('r18', '".$foo['navn']."');\n";
    echo "opener.setVal('r19', '".$foo['adresse1']."');\n";
    echo "opener.setVal('r20b', '".$foo['postby']."');\n";
    echo "opener.setVal('bygNavn2', '".$foo['bygNavn2']."');\n";
    echo "opener.setVal('bygAdresse2', '".$foo['bygAdresse2']."');\n";

    //Vi sætter lige landekode foran postnummeret
    if ($foo['land'] == "S") {
        $foo['postnr'] = "S-".$foo['postnr'];
    }
    if ($foo['land'] == "N") {
        $foo['postnr'] = "N-".$foo['postnr'];
    }
    if ($foo['land'] == "D") {
        $foo['postnr'] = "D-".$foo['postnr'];
    }
    if ($foo['land'] == "CH") {
        $foo['postnr'] = "CH-".$foo['postnr'];
    }
    echo "opener.setVal('r20a', '".$foo['postnr']."');\n";
?>
    opener.focus();
    self.close();
//-->
</script>

Håber der er nogle som kan hjælpe med at løse dette problem for mig.
30. august 2013 - 20:59 #1
Hvad siger advarselsdialogen?  Hvilken fejlmelding får du?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
31. august 2013 - 23:34 #2
Det er faktisk bare en dialogboks, med en gul advarselstrekant, og teksten er navnet på feltet som skal udfyldes med data, f.eks. bygherre_hidden. Ikke værdien men selve navnet på feltet.
01. september 2013 - 07:39 #3
Det kan jeg nok heller ikke gennemskue.  Du siger, at "pludselig kommer der en advarselsdialogboks for hver af disse stamdatafelter."  Betyder 'pludselig' at du tidligere har kunnet få værdier i felterne?  Hvad er 'opener' og hvordan ser koden ud for funktionen setVal?
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. september 2013 - 10:36 #4
Jeg skal se om jeg kan finde funktionen setVal frem.

Ja det er pludselig opstået, eller ikke helt pludselig. Det var i forbindelse med en opdatering. Det pludselig er at det virkede før opdateringen, og der skulle ikke være pillet ved de funktioner der håndtere det.

Lægger jeg backup tilbage, afhjælper det ikke umiddelbart problemet, og mere underligt er at funktionen i alt er på 4 sider, men det er kun 2 af dem som fejler.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
01. september 2013 - 12:38 #5
Ha, det hjalp at du ledte mig hen til setVal funktionen. Der var røget en alert ind i den, som ikke var blevet fjernet igen.

Læg et svar, så du kan få dine point.
01. september 2013 - 13:31 #6
Jamen det var da prima.  Svar fra mig.