Avatar billede daizukke Juniormester
01. september 2013 - 18:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

SSD opgradering til bærbar computer

Hej Experter.

Jeg har en Acer Aspire V3 571G bærbar computer med:

Intel i7 Quad-core
8 GB RAM
1 TB 5400 rpm harddisk
NVIDIA Geforce GT640M

Styresystemet er Windows 7.
Siden jeg købte den, har jeg drømt om at skulle smide en SSD-harddisk i. Jeg ved at en SSD forbedrer den generelle ydelse i computeren en del, og så ved jeg ikke så meget andet om det.

Jeg skal minimum have omkring de 128 GB, så jeg både har plads til OS, programmer osv.

Men 256 GB er muligvis også et ønske (afhænger af prisforskel).

1. Hvilken SSD/serie vil I anbefale?

2. Hvilke specifikationer på en SSD (udover hastighed) skal jeg være meget opmærksom på?

3. Jeg kan nemt, ved at fjerne et par skruer, komme ind og skifte harddisken. Men vil min garanti på computeren være bevaret efter dette?

4. Jeg har ikke installationsdiske til Windows 7 (kun de der Recovery dvd'er man kan lave vha. Acer's eget program)
Er der nogen umiddelbar løsning, så jeg kan installere Windows 7 igen, og bruge den produktnøgle jeg har?

På forhånd tak :-)
Avatar billede Slettet bruger
01. september 2013 - 19:06 #1
4. Jeg har ikke installationsdiske til Windows 7 (kun de der Recovery dvd'er man kan lave vha. Acer's eget program)
Er der nogen umiddelbar løsning, så jeg kan installere Windows 7 igen, og bruge den produktnøgle jeg har?

Hvad sker der hvis du holder ALT og F10 nede under opstart ? Det virker som om det er en ret ny computer du har, så skulle der være en Recovery på en skjult partion på harddisken.

Du kan jo prøve om der er noget på Crucial hjemmeside du kan bruge for at finde ud af hvilke SSD du kan installer på din computer. Klik på Scan my system.
http://www.crucial.com/store/ssd.aspx
Du kan overføre alt på den gamle HDD til den nye SSD.
http://www.crucial.com/support/ssd/ssd_buying_guide.aspx
Avatar billede daizukke Juniormester
21. oktober 2013 - 19:27 #2
Undskyld det sene svar.

Men jo, der er en recovery partition på - der er bare dét,
at jeg jo tager den originale harddisk ud (og bruger som eksternt lager) - og så kan jeg vel ikke bruge den partition til ret meget? :)

Og tak for dine forslag - har dog set mig varm på Samsung's 840 Evo 250 GB.
Den regner jeg ikke med du har nogle erfaringer med? :)

Ps. hvordan giver jeg point for et svar?

Mvh
Avatar billede Slettet bruger
22. oktober 2013 - 11:07 #3
Nu sidder jeg ved en computer med windows 8, men det er vil det samme i Windows 7. Du kan oprette et kopi af Recovery partionen ved at gå i Kontrolpanen - System og sikkerhed - Løsningscenter - Klik på Genoprettelse. Du kan vælge at fjerne den skjulte partion fra det diskdrev du tager ud.
http://i.imgur.com/XZ9wEUr.png
Se hvor meget det fylder ! Som regl kan det ligge på en USB nøgle med 8 GB. http://www.usbshoppen.dk/