Avatar billede Mont22 Juniormester
01. september 2013 - 22:25 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kun et Jack-in - hvordan bruger jeg headset+mic?

Hejsa!

Er så heldig at have en ny og lækker Asus-bærbar, der virker helt efter hensigten (udover windows 8..) - udover at der kun er en jackstik-indgang. Det er lidt et problem når man som mig gamer, da de fleste headsets har 2 kabler der skal i maskinen - et til mic'en og et til lyden i hørebøfferne..

Det store spørgsmål er så nu.. Hvordan kan jeg komme til at bruge både mic'en og hørebøfferne samtidig?
- Er det nok bare at købe en "jackstik-splitter/deler", eller hvordan?

Mvh :)
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2013 - 22:46 #1
Hvilken Asus?
Avatar billede MorDuC Nybegynder
02. september 2013 - 10:37 #2
Første gæt herfra, er at det ikke er muligt.
Alternativt kunne du købe et usb headset så vil du nemt kunne bruge både mic og headset på en gang
Avatar billede cyberspace Nybegynder
02. september 2013 - 17:55 #3
en almindelig jackstik port (den grønne) er normalt kun til lyd  ud og microfon port er til lyd ind (normalt blå)

så du vil nok som nævnt i #2 ikke få noget ud af købe et Jack dobbet stik
Avatar billede MrMagners34 Nybegynder
02. september 2013 - 23:16 #4
Den er normal lyserød ikke blå, og du kan få en adapter der kan få en Jack-head og en Jack-mic til en Jack-couble som er både mic og headset på engang
Avatar billede Mont22 Juniormester
04. september 2013 - 18:00 #5
Okay, lyder godt Magners! - Siden du er den eneste - åbenbart - kan du så fortælle mig hvad sådan en dims hedder, og hvor man kan købe dem? :)
Avatar billede fhansen82 Mester
04. september 2013 - 18:20 #6
Kunne det ikke være sådan en fætter her som kunne bruges:

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=587214
Avatar billede Mont22 Juniormester
04. september 2013 - 19:01 #7
Ohhh! Ligner da i hvertfald noget der kunne bruges!
Går ud fra at 'Stereo Output Jack' og 'Mono Microphone-Input Jack' er det jeg skal bruge.. Tager chancen anyways - tak for hjælpen alle. :)
Avatar billede Mont22 Juniormester
04. september 2013 - 19:02 #8
Kan du sende et indlæg så jeg kan give dig point? :D
Avatar billede fhansen82 Mester
04. september 2013 - 19:27 #9
Your welcome :O)
Avatar billede FrederikkeA Nybegynder
22. oktober 2013 - 19:51 #10
Sidder med samme problem lige nu, og kunne godt tænke mig at vide om det fungerede med sådan en USB Sound Adapter? Det kunne du vel give mig svar på? :-)
Avatar billede Mont22 Juniormester
10. februar 2014 - 18:05 #11
Stoppede med at game, så fandt aldrig ud af det ;o