Avatar billede madsnn Juniormester
02. september 2013 - 08:55 Der er 1 løsning

Dual boot m.m.

Hej Eksperter

Dette er lidt langhåret så spørg endelig hvis jeg ikke har alle detaljer med !!

Jeg har en maskine med windows 7 på og det er installeret på min SSD disk, men der er en lille hage som jeg først opdagede meget senere - nemli at system partitionen ligger på en anden disk.
Da jeg satte det op og installerede windows 7 var jeg meget påpasselig med at SSD skulle side i den SATA port som havde det laveste nr som var port 3 (port 1 og 2 er ata og bruges ikke), men fordi jeg havde windows 7 fra tidligere og havde sat den disk i før jeg installerede så har windows fundet denne installation og bibeholdt system partitionen på den disk.

Nu er det at jeg gerne vil have lagt windows 8 på ved siden af min windows 7(og det er ikke noget problem), men jeg vil gerne have at system partitionen også ligger på SSD disken og at mit windows 7 også fungere så jeg kan bruge den.

Jeg er klar over hvor jeg har lavet fejlen(at tilkoble den disk med det gamle windows 7 da jeg installerede windows 7 på SSD disken), men hvordan løser jeg det ?
Er det bare at frakoble alle diske undtagen SSD disken, sætte windows 7 dvd'en i, og lave en repair/install oven i den windows 7 der er på SSD disken ? (og så derefter lave en windows 8 installation) ?

Eller kan man flytte system partitionen ?

Jeg har brug for den mest sikre løsning da jeg har brug for at min windows 7 på SSD disken fungere - så sikkerhed frem for alt.
Jeg har læst mig frem til at hvis man roder med flytning af partitioner så kan man få problemer når man installere bual boot.

Jeg mener jeg har en ghost boot cd sådan jeg kan lave en partitions backup inden hvis I mener det er nødvendigt.

Skriv venligst tilbage med løsningsforslag
Avatar billede madsnn Juniormester
02. september 2013 - 11:12 #1
Da jeg afmonterede kablerne kunne jeg se at jeg havde byttet kablerne på et tidspunkt, men det er løst.

Jeg lavede en repair, med kun DVD og SSD disken tilsluttet og nu kan jeg boote min Windows 7.

Så er der kun tilbage at lave en installation af windows 8.