Avatar billede MrGamer-KBA Nybegynder
03. september 2013 - 00:13 Der er 1 kommentar

OC gået galt?

hej alle sammen.

har lige haft sat og rodet med AMD Overdrive for at prøve og OC min FX-8150.

jeg tog 0.5x multiplier af gangen, og da jeg kom op omkring 4.2Ghz i clock kom stabilitets testen med en "hardware failure".

jeg skyndte mig at satte indstillingerne tilbage og genstarte min computer.
jeg startede overdrive igen for at kører en stabilitets test, og opdagede da at mine temps på CPU er ca. 10 grader højere end før jeg rodede med at OC min CPU.

kan der være sket noget med min CPU? 10 grader er jo alligevel noget.

før OC kom den maks op på 41 grader ved brug af IntelBurnTest, og nu kommer den op omkring 51 grader ifølge Overdrive og Speedfan, dog viser CPUID stadig de 41 grader.

det er lidt misvisende data, men er lidt bekymret for at der kan være sket noget.
Avatar billede mxk217 Nybegynder
19. september 2013 - 17:23 #1
bruger den her til at måle temperaturen http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html
og den her til at test din cpu http://files.extremeoverclocking.com/file.php?f=205
og så skrive hvad den komme op på i  grader hvad for en køler har du på din cpu :3