Avatar billede sonalias Seniormester
03. september 2013 - 14:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilke frekvenser kan bruges worldwide til WSN

Hejsa
Jeg er ved så småt at kigge på at oprette en demo af et wireless sensor network(WSN) for en kunde, og skal i den forbindelse komme med en redegørelse for valg af frekvenser. kravene er:
1. skal kunne dække hele verden (ikke nødvendigvis med samme chip)
2. Lav frekvent (<1GHz) da det skal være rimeligt penetrerende

Det jeg kan finde er at 868 Mhz i EU og 915 Mhz i US er åbne frekvenser til LP-RF nogen der ved hvad det er i region 3? (asien)
Påstande skal helst komme med kilde henvisninger, mange tak! :)
Avatar billede poko1 Ekspert
03. september 2013 - 15:17 #1
Avatar billede sonalias Seniormester
03. september 2013 - 15:59 #2
Y, har læst alt hvad jeg kan finde på nettet, muligvis har jeg stirret mig blind på det, men kan simpelthen ikke finde noget for Asien (udover et low res billede uden reference der påstår 433MHz)...
Avatar billede sonalias Seniormester
04. december 2013 - 12:05 #3
Lukker da jeg ikke kan finde data for dette og vi derfor er gået efter 2.4 GHz løsning.