Avatar billede illisher Praktikant
03. september 2013 - 17:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

internettet kører dårligt, selv efter format c:

Jeg har i et stykke tid haft problemer med at nettet kørte enormt dårligt på min maskine. Så tænkte at det sikkert var fordi den trængte til en genstart af de helst store. Så den blev formateret og geninstalleret med win xp dk 32bit.
Det er en ældre computer, men har altid fint kunne kører xp, div spil og programmer til mit forbrug.

Men nu når jeg vil surfe igen, har jeg store problemer med at der ikke sker det store når jeg vil surfe. Jeg kan skrive adressen, også kan den bruge flere minutter på ikke at komme videre der fra, og ellers går det bare meget langsomt. og ofte kan den slet ikke finde siden.
Det er det samme om jeg bruger chrome, explorer eller mozilla til at surfe med.
Jeg kan fint streame netflix (når jeg endelig kommer ind på en film) og hente andet data med fuld hastighed, så det er ikke båndbreden den er gal med.
Min kærestes computer som kører på wifi på samme netværk har heller ingen problemer.

Jeg har opdatetet java, flash og windows. Og intet hjælper.  Har ikke nogen ide om hvad det kan være, når det ingengang hjælper at formatere. Håber der er nogen der kan komme med nogle råd eller ideer.
Avatar billede sonalias Seniormester
03. september 2013 - 18:14 #1
Hent den rigtige netkorts driver... :)
Avatar billede illisher Praktikant
03. september 2013 - 18:34 #2
well det vil jeg da tro.. Det er et asus p5ld2 se bundkort med indbygget netkort. wisendows har selv installeret netkortet under win install. og jeg har efterfølgende installeret en driver pakke til chipsettet. dog kom jeg i første omgang til at installere den forkerte chipset pakke, som var til p5ld2, (altså ikke SE udgaven)men installerede efterfølgende den rigtige oven i.

jeg synes ikke helt jeg kunne finde så godt rundt i de forskellige drivere asus havde liggende, synes det var svært at se hvad jeg skulle hente, så det muligt jeg har fået fat i en forkert i en forkert driver.
vil lige prøve om jeg kan finde en ny driver til netkortet.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2013 - 20:45 #3
Enig i #1.
Og der udover, så gå i enhedshåndteringen under dit nætværk, og vælg egenskaber-strømstyring.
Herinde fjerner du tjektegnet at Windows må lukke for strømmen for enheden.
Jeg havde selv et problem med dette, da jeg satte den til at gå i dvale. Når pc vågnede fra dvale kørte netkortet kun med 5 mbit hastighed i stedet for 100.
Og det påvirkede meget på hastigheden på nettet, på min pc.
Har du svært for at finde en driver, kan du prøve at bruge Slimdrivers:
http://www.driverupdate.net/  (den gule til venstre som er gratis)

+ fin guide fra Poko1:  http://gratisupload.dk/vis/676841/

Hvilken firewall bruger du?
Avatar billede illisher Praktikant
04. september 2013 - 14:59 #4
Jeg har lige i deperation prøvet at geninstallere igen, bare for at udelukke at det kunne have noget at gøre med mine drivere.  lige lidt hjalp et, og det er de rigtige drivere denne gang. Der har aldrig før været problemer efter dvale. Og problemer er der også hele tiden, uanset om jeg har været i dvale eller ej.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2013 - 16:53 #5
Spørger så igen.
Hvilken firewall bruger du? Har du prøvet at deaktivere denne midlertidigt?
Har du fjernet tjek tegnet i enhedshåndteringen under strømstyringen til netkortet som jeg beskrev?
Avatar billede illisher Praktikant
04. september 2013 - 20:01 #6
Det er windows indbygget firewall jeg bruger. Og der har jo aldrig tidligere været problemer, så skulle da være underligt hvis det nu var den.

Vil prøve at slå strømstyring fra og se om det gør nogen forskel. Men så tænker jeg igen, hvorfor skulle det være det, der har jo ikke været ændret ved den indstilling før? :)
Avatar billede illisher Praktikant
04. september 2013 - 20:09 #7
strømstyring handler jo om at computeren kan få lov at slukke for enheden når den ikke bruges..  Jeg har lige prøvet et par gange hvor den ligesom "laggede"  Jeg kunne fint pinge mig selv på 127.0.0.1 og på min lokale ip. Men kunne ikke pinge ud til en webside.

Jeg kom til at tænke på om det kan have noget at gøre med min router , evt den måde den håndtere trafikken på, ip dhcp..  har ikke rigtig noget kendskab til router.  Ville det kunne hjælpe noget at resette den.

Jeg vil prøve at ringe til fullrate og høre om de kan se nogen udfald, om der er fuld kontakt til routeren osv. :)
Avatar billede illisher Praktikant
05. september 2013 - 09:10 #8
well, så kom der en løsning.  Jeg snakkede med en fra fullrate, og det korte af det lange var, at routeren blev bombet med sessions fra mig af, fordi jeg har mange ting kørende, bla utorrent. Og det kunne den altså ikke håndtere, efter de har sendt deres sidste opdatering ud til routeren.  Men han skruede op godt op for et eller andet så den skulle kunne klare noget mere, og nu kører det bare som det skal.  :D  Det var da dejligt.  Jeg takker mange gange for jeres hjælp :)