Avatar billede detziaw Nybegynder
06. september 2013 - 23:26 Der er 1 løsning

Set variable onclick

Hej eksperter.

Jeg har lige fundet den dejlige hjemmeside www.cvrapi.dk, men har nu lidt problemer med at indkode den på min side, som jeg vil have det.

Jeg vil gerne lave et script, så brugeren skriver sit CVR-nummer ind i et felt, hvorefter man kan trykke på en knap, og den så henter alle variabler fra CVR-api'en, og automatisk indskriver dem i min form.

Jeg forestiller mig, at der skal bruges noget javascript. Jeg har følgende indtil videre:

<form>
    CVR-nummer:<br>
    <input name="cvr" id="cvr" type="text" value="" size="30"/> <button onclick="">Hent informationer</button><br>
    Navn:<br>
    <input name="navn" type="text" value="<?php if(isset($navn)) {echo $navn;} ?>" size="30"/><br>
    Adresse:<br>
    <input name="adresse" type="text" value="<?php if(isset($adresse)) {echo $adresse;} ?>" size="30"/><br>
    Postnummer:<br>
    <input name="postnr" type="text" value="<?php if(isset($postnr)) {echo $postnr;} ?>" size="30"/><br>
    By:<br>
    <input name="by" type="text" value="<?php if(isset($by)) {echo $by;} ?>" size="30"/><br>
    <input type="submit" value="Registrer"/>
</form>

Her ved jeg så ikke, hvad jeg skal sætte i onclick-funktionen.

Jeg har et php-script, der ser således ud:
<?php
function getinfo() {
    $cvr = "Hent fra form";
    $api = json_decode(file_get_contents("http://cvrapi.dk/{$cvr}/"),true);
    $navn = $api['navn'];
    $adresse = $api['adresse'];
    $postnr = $api['postnr'];
    $by = $api['by'];
}

?>

Og så har jeg et javascript, der ser således ud:
<script type='text/javascript'>
function notEmpty(elem){
    if(elem.value.length == 0){
        document.write('Indtast venligst CVR-nummer.');
    }
    return true;
}
</script>

Hvordan kommer jeg videre herfra?

Bemærk at javascript bestemt ikke er min stærke side.

Med venlig hilsen
Martin
Avatar billede tobrukDk Novice
08. september 2013 - 03:53 #1