Avatar billede Amby87 Nybegynder
08. september 2013 - 17:59 Der er 3 kommentarer

Oprette pivottabel med data fra flere tabeller

Hej

Er det muligt at oprette en pivottabel, hvor data stammer fra to forskellige tabeller. Tabellerne ligger i samme ark. Jeg bruger excel 2011.

Håber der er nogle der ved om det kan lade sig gøre.

På forhånd tak.
Avatar billede Gramstrup Mester
08. september 2013 - 19:06 #1
Det kan ikke lade sig gøre med alm. Pivotabel, den kan kun klare en tabel.
Men det kan løses med power pivotabel. Hvis den ikke er med i din version kan den tilføjes til den.
Avatar billede prhan Juniormester
08. september 2013 - 23:06 #2
Ellers så opret en vba der sammenlæger tabellerne og opret pivot på den.

Se eventuelt http://www.eksperten.dk/spm/985059#reply_8084784 hvis det kan hjælpe
Avatar billede sdh Mester
09. september 2013 - 10:02 #3
Det kan godt lade sig gøre at konsolidere de 2 tabeller til en pivot se nedenstående spørgsmål

http://www.eksperten.dk/spm/981602#reply_8062779