Avatar billede DCNR Nybegynder
08. september 2013 - 18:00 Der er 3 kommentarer

Acer aspire 5820t, der ikke kan boote

Hey allesammen

Jeg har en 2,5  år gammel acer aspire pc, der ikke kan starte windows... Når jeg trykker på startknappen viser den Acer splash/startlogo skærm, viser derefter sort skærm med en blinkende cursor i toppen og går derefter i sort...

Skærmen virker fint (kan se splash skærmen i starten), blæser kører i baggrunden, alle lys i tastaturet virker normalt og der kommer ingen bundkort fejl-biplyde...

Nogen der kan komme i tanke om noget, der kan være galt ?... Jeg kan komme ind i bios for computeren, som bliver vist fint... Jeg tænker lidt på harddisken, men er der noget man kan gøre
Avatar billede 220661 Ekspert
08. september 2013 - 19:32 #1
Du kan prøve at fjerne alt strømmen fra den, og holde startknappen nede i ca 30 sekunder. Genmonter strøm, og se om den så starter rigtigt op.
Avatar billede DCNR Nybegynder
09. september 2013 - 06:35 #2
Virkede desværre ikke =)
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2013 - 15:54 #3
Kan du komme til at fjerne det lille bios batteri i ca 10 minutter?
Eller hvor sidder det på din bærbar?
Hilken model er det?