Avatar billede mxk217 Nybegynder
15. september 2013 - 13:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mail til bruger i gæstebog

hej
jeg vil hør om i ikke kun hjælp mig med et problem med mit progamer jeg har laget en gæstebog i c#

jeg har så prøvet at laver en knap som skal send en mail tilbage til dem som har skrive i den

men jeg kan bare ikke føre det til at virke

når man skrive i den bliver alle sammen gemte i sqlite

her er min kode til det :)

det skal lige siges at jeg er helt nye i c#

SQLiteConnection databasesendmail = new SQLiteConnection(dbConnectionString);

            try
            {

                databasesendmail.Open();

                SQLiteCommand mailsend = new SQLiteCommand();

                string Query = @"INSERT INTO guestusername (name,email,description,greetings) VALUES (@Name,@Email,@Description,@Greetings)";

                SQLiteCommand createCommand = new SQLiteCommand(Query, databasesendmail);

                    string @Name = "name";
                    string @Email = "email";
                    string @Greetings = "greetings";
                    string @Description = "description";

                MailMessage message = new MailMessage();
                message.To.Add(@Email);

                message.From = new MailAddress("minmail@gmail.com");
                System.Net.NetworkCredential logonmail = new System.Net.NetworkCredential(user_name.Text, pass_mail.Text);

                SmtpClient client = new SmtpClient("smtp.gmail.com", 587);

                client.EnableSsl = true;
                client.UseDefaultCredentials = false;
                message.Subject = " test1";
                message.Body = ("@Name,@Email,@Description,@Greetings");
                client.Credentials = logonmail;
                client.Send(message);

                MessageBox.Show("Mail send");

            }

            catch (Exception ex)
            {
                MessageBox.Show(ex.Message);
            }
Avatar billede Syska Mester
16. september 2013 - 00:56 #1
Hvad er problemet?
Avatar billede mxk217 Nybegynder
16. september 2013 - 15:14 #2
jeg kun ikke før den til at send mail men jeg har løste det nu :)