Avatar billede elmgren Nybegynder
18. september 2013 - 18:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan jeg bruge mobilen som internetforbindelse til Wifi router?

Jeg har en Wifi router i hjemmet der fungerer som hjemmenetværk, dvs TV, iPad, DLNA server, telefon, og printer taler sammen via denne router. (Netgear N750 WNDR 4000 dual band)

Jeg vil gerne have denne router på nettet, og til det formål har jeg en iPhone5, som jeg kan sætte op som Wifi Hotspot (internetdeling), og derved få internetadgang.

Der er en usb port i routeren, og jeg troede at jeg bare lige kunne forbinde iPhone og router, og åbne for mobilens internetdeling og vupti, så var alle mine enheder på nettet. Men det virker ikke.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig med lidt info omkring hvordan jeg kan sætte det op dvs få min router til at forstå at der nu er internet adgang via usb stikket?
Avatar billede elmgren Nybegynder
18. september 2013 - 19:12 #1
For lige at specificere mit spørgsmål, så er jeg interesseret i at fortælle min router at internetforbindelsen foregår via USB og ikke via Ethernetkablet. Jeg kan dog ikke gennemskue hvordan jeg gør i routerens settings.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. september 2013 - 20:53 #2
det får du næppe - normalt skal du sætte telefonen op til hotspot, så så er den router i sig selv.
Avatar billede elmgren Nybegynder
19. september 2013 - 08:54 #3
Tak men jeg ved godt at jeg kan bruge mobilen som hot spot. Jeg vil bare gerne køre dette hot spot via usb til min router