Avatar billede detziaw Nybegynder
19. september 2013 - 00:33 Der er 2 kommentarer

Hvordan fungerer WordPress' loop?

Hej eksperter.

Jeg sidder og undrer mig over, hvordan WordPress' loop egentlig fungerer. Jeg har forsøgt, at finde den funktion der hedder "have_posts", for at se hvordan det er bygget op, men jeg kan ikke finde den. Derfor tænkte jeg, at nogen måske kunne give et eksempel på, hvordan det fungerer.

Selve loop'et ser nogenlunde sådan her ud:
<?php
if (have_posts()) :
  while (have_posts()) :
      the_post();
      the_content();
  endwhile;
endif;
?>

Det jeg egentlig gerne vil frem til er, hvordan jeg selv kan lave sådan et loop på min egen side, således jeg kan bruge lignende funktioner som the_content, the_title, the_author osv.

Måske en lige kan remse op hvad der skal stå i "have_posts" samt de forskellige the_content, the_title osv. for at et loop vil fungere.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede jakobdo Ekspert
19. september 2013 - 10:08 #1
Er det ikke noget ala dette du søger: http://codex.wordpress.org/The_Loop#Loop_Examples
Avatar billede intenz Novice
21. september 2013 - 00:18 #2
have_posts() ligger i /wp-includes/query.php som en del af de andre funktioner der bruges i WP's loop.

Helt basalt forklaret er det bare nogle funktioner der returnerer data fra WP_query objektet/klassen (ligger også i query.php), som er tilgængelig som en global variabel i alle funktionerne.

WP_query kontrollerer hvor du er i objektet, og hvad der skal returneres. Så 'the loop' er bare nogle 'skygge funktioner' der gør det nemmere for ikke-udviklere at arbejde med data i WP_query.

Hvis jeg skulle lave noget tilsvarende selv, ville jeg foretrække at lave det rent objekt orienteret, og ikke som Wordpress med funktioner der returnerer data fra et objekt. Det er generelt nemmere hvis man arbejder direkte med objektet, i stedet for at have de mellemliggende funktioner.