Avatar billede ingeburg Nybegynder
21. september 2013 - 11:30 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Delta Search og WebConnect 3.0.0

Jeg har scannet en vens computer (Win7) med Malwarebytes og fået fjernet en masse skidt som jeg af scanningsrapporten kan se bl.a. er forbundet med hhv. Delta search, som ligger som tilføjelsesprogram i IE 10 og WebConnect 3.0.0. Jeg har fjernet Delta Search i Administrer tilføjelsesprogrammer + i registreringsdatabasen , . WebConnect 3.0.0 derimod ligger i Programmer og Funktioner i Kontrolpanelet, men er umulig at fjerne. Er der nogen løsninger? På forhånd tak.
21. september 2013 - 12:20 #1
Prøv at hente AdwCleaner her:
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/dl/125/
(Der går lige 5 sek før du skal trykke på gem)
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2013 - 08:46 #2
Til eksperten.dk
Jeg kan ikke komme ind via problemcomputeren, idet jeg får at vide at brugernavn og adgangskode er forkert. Det samme gælder på min iPad. Men jeg kan derimod komme ind via den computer, jeg har indtastet spørgsmålet på. Hvad er årsagen og hvad skal jeg gøre. Jeg har så prøvet funktionen: Glemt adgangskode. Men her nægter man at sende til min nuværende e-mailadresse. E-mail-adressen med domænenavnet er skiftet ud for flere år siden. Men da jeg aldrig tidligere har haft problemer har jeg ikke skiftet den ud. Jeg risikerer jo også at miste forbindelsen til "mit område" i eksperten.dk.
I første omgang vil jeg klare det hele via USB-pen.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2013 - 08:47 #3
Undskyld. Domænenavnet er brugernavnet er stofanet.dk. I dag har jeg en anden mail-adresse.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2013 - 09:16 #4
Hej Karise
Her er loggen fra AdwCleaner:

# AdwCleaner v3.004 - Report created 22/09/2013 at 09:01:14
# Updated 15/09/2013 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (32 bits)
# Username : Hanne Friis - HANNEFRIIS-PC
# Running from : C:\Users\Hanne Friis\Downloads\AdwCleaner.exe\AdwCleaner.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

[#] Service Deleted : Update WebConnect

***** [ Files / Folders ] *****

Folder Deleted : C:\ProgramData\Babylon
Folder Deleted : C:\ProgramData\BitGuard
Folder Deleted : C:\ProgramData\Partner
Folder Deleted : C:\Program Files\WebConnect
Folder Deleted : C:\Users\Hanne Friis\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs\BitGuard

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Prod.cap
Key Deleted : HKCU\Software\f53dad9b238eb13
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\f53dad9b238eb13
Key Deleted : HKCU\Software\BabSolution
Key Deleted : HKLM\Software\DataMngr

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v10.0.9200.16686

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1164 octets] - [22/09/2013 08:59:13]
AdwCleaner[S0].txt - [1121 octets] - [22/09/2013 09:01:14]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S0].txt - [1181 octets] ##########
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2013 - 10:14 #5
Jeg kan nu se, at ikke alt Delta og Delta Search er fjernet i Registreringsdatabasen. Og jeg synes ikke jeg kan håndtere lige netop de rester. Jeg har prøvet at scanne med AdwCleaner, men ved ikke om jeg gør det rigtigt. Den melder ikke noget ud i sin log. Måske bruger jeg den forkert. Men jeg har ikke kunnet finde nogen tutorial.
22. september 2013 - 10:42 #6
Avatar billede ingeburg Nybegynder
22. september 2013 - 15:04 #7
Jeg er meget opmærksom på Administrerer Tilføjelsesprogrammer i IE. Da jeg ryddede op i min bekendts computer under Søgemaskiner, fjernede jeg bl.a. Delta Search. Men jeg fik ikke mulighed for at afinstallere Delta Search. Jeg kan stadigvæk se noget af det i Registreringsdatabasen men ved ikke hvordan jeg skal fjerne det.
AdwCleaner har ikke fundet noget. Men måske betjener jeg den forkert. Der er ingen tutorial til den.
23. september 2013 - 08:12 #8
Hmmm...
Hvordan viser denne [Delta Search] sig så nu ?
Avatar billede ingeburg Nybegynder
23. september 2013 - 16:14 #9
Hej Karise

Delta Search er helt væk nu - opdagede jeg i dag. Så problemet er løst. Tusind tak for hjælpen. Jeg prøvede også at blokere for cookies, men det kræver så, at brugeren er rimelig fortrolig med at håndtere dette og det er hun ikke. F.eks kan hun ikke komme ind på sin Gmail hvis cookies er blokeret. Funktionen Pålidelige websteder virker ikke rigtig her, hvor det er hendes Google konto det drejer sig om.
Avatar billede ingeburg Nybegynder
23. september 2013 - 17:15 #10
Du må lige give lyd fra dig, da det jo er dig, der skal acceptere svaret. Jeg har som sædvanlig svært ved at finde ud af det.
23. september 2013 - 17:19 #11
Ping...

* Oprydning med CCleaner
* Opret et FRISK SYSTEMGENDANNELSESPUNKT
* CCleaner - værktøjer - Systemgendannelse - Slet de gamle punkter
* Defragmentering

---

PS: Du skal ikke selv lægge [svar]; er 'reserveret' til (til løsninger og pointgivning), som der står. Når man ser oversigten over spørgsmål, tror folk at der er lagt løsning/svar og så bliver spørgsmålet sprunget over...