Avatar billede licantropo Novice
23. september 2013 - 22:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overførsel fra harddisk?

Hej,

Jeg har et mærkeligt problem, jeg aldrig har oplevet før.

Sagen er den at min computer for nylig har fået ny harddisk, og at jeg har en ekstern harddisk.

Så langt så godt - jeg har lagt en masse over på harddisken: film, musik etc. Jeg har også taget film fra harddisken over overført - ingen problem.

Men - jeg kan ikke hive min musik tilbage på min computer nu? Jeg kan overføre til mappen - andre mapper som film kan jeg begge veje.

Jeg tjekkede MUSIK-mappen, den er ikke skrivebeskyttet. Jeg har min musik alfabetisk opdelt i mapper - nogle mapper kan jeg overføre andre ikke. Det giver ingen mening.

Nogle af filerne har - under EGENSKABER - en note om at de er fra en anden computer og at jeg kan fjerne blokering.

Men skal jeg virkelig tage hver enkelt fil og gøre dette ved før at det kan lykkes? Der er jo 5000+... :(

Nogle der har en idé til, hvad der kan være galt?
Avatar billede falster Ekspert
23. september 2013 - 23:22 #1
Der står flere forslag her:

http://superuser.com/questions/38476/this-file-came-from-another-computer-how-can-i-unblock-all-the-files-in-a

f.eks.

"Assuming that your problem is more related to the number of files, rather than the size of them, then the easiest way to do it might be to move (not copy) the files to a FAT formatted drive, then move them back to the NTFS drive (almost every USB stick is formatted FAT32 so will do nicely), and then move those files back to where you want them."
Avatar billede licantropo Novice
24. september 2013 - 00:15 #2
Gid det havde hjulpet men nej, stadig samme problem...
Avatar billede thov Forsker
24. september 2013 - 00:39 #3
Prøv Unlocker http://www.filehippo.com/download_unlocker/
Programmet kan fjerne blokeringer på filer/mapper, og også flytte dem.
Avatar billede licantropo Novice
24. september 2013 - 00:56 #4
Virker heller ikke. Den kommer godt nok med nogle ting, der kan låses op, men når jeg har gjort det har jeg samme problem med de samme filer anyway :(
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2013 - 08:56 #5
Hvad hvis du kører i fejlsikret tilstand?

En anden mulighed hent og installer 7zip og pak filerne ned i en zip mappe uden komprimering... (Er blot nysgerrig om vi kan gøre noget ved dem på hdden)
Avatar billede licantropo Novice
24. september 2013 - 16:00 #6
Det virkede - skriv et svar og du får points.
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2013 - 18:54 #7
Hvad virkede og hvem ;)
Avatar billede licantropo Novice
24. september 2013 - 22:40 #8
dig :)
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2013 - 23:52 #9
Det var mere hvordan du fik løst det :) om du blot brugte 7zip eller og/med fejlsikret tilstand ;)