Avatar billede admire Nybegynder
25. september 2013 - 00:40 Der er 7 kommentarer

Mappe ikon filer på ekstern harddisk

Min fætter er meget ordblind så derfor har jeg sat ikoner på alle hans mapper, men da han skal ud og rejse har han købt en bærbar og en ekstern harddisk. Det jeg gerne vil kunne gøre er at putte "permanente" ikoner på hans mapper på den eksterne så de er der lige meget om den eksterne harddisk er slået til den stationære eller bærbaren. Normalt har jeg bare tilføjet ikonerne til hver mappe i windows via "højreklik, properties, customize, change ikon" men på den måde virker det selvfølgelig kun på den pc det er sat op på.

Håber der er nogen der kan assistere. På forhold tak fra os begge to.

Mvh.
admire
Avatar billede splyfof Nybegynder
25. september 2013 - 01:27 #1
Avatar billede admire Nybegynder
25. september 2013 - 01:43 #2
Der står at man skal åbne cmd og taste "attrib +s C:\Users\YOUR USER NAME\Desktop\FOLDER YOU ARE CHANGING" men det vil jo ikke være samme user på begge pc'er.....Hvis man skal gøre det med hver eneste folder så er det jo lige så hurtigt bare at sætte ikonerne ind manuelt på hver pc.

Eller har jeg misforstået rådet?
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2013 - 08:02 #3
Jeg har lavet en mappe med ikoner som jeg kan lægge på Eksterne drev den fylder ikke meget 300 KB med 50 ikoner i
Avatar billede poko1 Ekspert
25. september 2013 - 08:09 #4
Avatar billede admire Nybegynder
25. september 2013 - 21:43 #5
Ahhh okay. Så jeg skal bare lægge en mappe med ikoner, lave filnavnene om så de hedder det samme som den mappe de skal tilhøre....Lave en ini fil og lægge den i mappen. Så vil det virke eller?
Avatar billede splyfof Nybegynder
26. september 2013 - 11:42 #6
Jeg har ikke prøvet det selv, for at være ærlig men..
jeg vil mene at metoden går ud på at filen "folder.ico" som ligger i selve mappen indeholder det ikon du ønsker at bruge.

Den stump kode du gemmer som "desktop.ini" skal sørge for at systemet altid tildeles dette ikon, istedet for et ikon fra systemets standardplacering.

Den sidste krølle på metoden
"attrib +s C:\Users\YOUR USER NAME\Desktop\FOLDER YOU ARE CHANGING"
er at gøre mappen til systemmappe, som åbenbart er være nødvendigt for at alt det andet skal virke.

Her vil det så for dig mere se nogenlunde sådan her ud
"attrib +s E:\Mappe" hvor "E" er dit eksterne drev og "Mappe" er mappen.
Avatar billede admire Nybegynder
25. oktober 2013 - 00:40 #7
Virkede desværre ikke....Kan simpelthen ikke finde ud af det:-(