Avatar billede licantropo Novice
25. september 2013 - 13:39 Der er 6 kommentarer

Galaxy s3 og MicroSD

Hej,

Jeg har et problem med mit MicroSD-kort på min Samsung Galaxy 3s - jeg kan overføre fra det, men det er blevet skrivebeskyttet som deafult. Og jeg kan ikke ændre det på nogen mulig måde... Dvs jeg kan intet slette på det.

Det information jeg har fundet på nettet siger, at kortet er ved at dø - kan det virkelig passe?

Jeg HAR prøvet at formatere det, slette fra com, slette fra telefonen - men intet virker...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2013 - 13:44 #1
Hvordan sletter du den og har du prøvet med sd formatter?

Model navn/nummer ville hjælpe en del os :)
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2013 - 13:48 #2
Jeg har kun prøvet via telefonen og via "Computer" og formater kortet - ligesom du ville formatere fra FAT32 til NTFS.

Det er et SanDisk Ultra 32 GB - serienummer I have no idea.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2013 - 14:09 #3
Jeg ville aldrig formatere et sd kort med windows' indbyggede formateringsværkøj.. Prøv med sd formatter evt søg på google.

Sandisk er et af de bedre producenter, men hvor gammelt er kortet ca?
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2013 - 14:23 #4
Det virker heller ikke`- den kan slet ikke finde noget (prgrammet altså) :(

Det er ca 1½ år gammelt - altså ikke noget vildt. Jeg har fundet denne artikel på nettet, måske er jeg ramt af samme problem?

http://crave.cnet.co.uk/mobiles/samsung-galaxy-s3-fault-is-caused-by-sandisk-memory-cards-50010684/
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2013 - 15:10 #5
Kortet fulgte med eller købt ved siden af?

Jeg ville nok kontakte sandisk og forhandler da kortet er under 2 år hvis du har kvittering på det og tage den derfra. Sørg dog for at få en vurdering fra sandisk før du giver den til forhandler og henvis til den side os.

Efersom den er under 2 år er det den mest korrekte måde at håndtere det på :)
Avatar billede licantropo Novice
25. september 2013 - 15:18 #6
Det vil jeg gøre :)