Avatar billede sun Nybegynder
28. september 2013 - 21:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Google ser et indhold, bruger et andet.

Hejsa, Jeg prøve at finde reglerne for google - i forhold til at havde en side som viser et indhold til google-søgemaskine og et anden til en normal besøgene.

Så som jeg husker det, må man ikke det og man kan anmelde sider som gøre det?

Det er vildt irriterende når en søgning resultat leder til siden hvor man skal betale for at se det indhold som søgemaskinen har set - det er spild af enes tid.

Mvh Johan
Avatar billede Slater Ekspert
28. september 2013 - 22:58 #1
Teknikken hedder cloaking, og ja, Google gør sit bedste for at nedrangere sider der benytter sig af det. Det kan dog være svært, fordi der ofte er gode grunde til f.eks. at skjule noget indhold med Javascript så det kan fås frem med en knap, men vise det for browsere der ikke understøtter Javascript - inkl. Googlebot.

Men jo, du kan anmelde det. Jeg ved dog ikke hvor meget der sker ved det.
Her er report formen:
https://www.google.com/webmasters/tools/spamreportform?hl=en

Og du kan læse mere om deres holdning til det her:
https://support.google.com/webmasters/answer/35769?hl=en#3
Avatar billede sun Nybegynder
29. september 2013 - 12:08 #2
Tak det var lige det jeg søgte :-) smid et svar

betyder det noget hvor mange som reporter det?
Avatar billede Slater Ekspert
29. september 2013 - 17:13 #3
Beklager, det ved jeg ikke. Men så stor som Google er, kunne jeg sagtens tænke mig, at de først overhovedet kigger på det efter X antal rapporteringer.