Avatar billede Anja04 Nybegynder
29. september 2013 - 13:28 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skrivebeskyttet USB

Hej,
Jeg er ikke særlig computerkynding, men forsøger at forklare problemet her:
Jeg har en Mac og vil overføre almindelige worddokumenter fra computeren til en helt ny USB.
Det er dog ikke muligt. På USB'en ligger der tilsyneladende noget i forvejen kaldet: NIS2009 exe.

Når jeg viser info på USB'en står der under "Deling & tilladelser" at jeg "kun må læse".

Kan jeg løse dette?

Mvh. Anja
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 14:14 #1
Du har en Mac ok, men har den USB ikke været brugt på en Windows PC? Hvis der ikke ligger noget på den du skal bruge, kan du bare formatere den på den Mac hvor du skal bruge den.
Avatar billede Anja04 Nybegynder
29. september 2013 - 14:31 #2
Nej, jeg har faktisk lige taget den ud af indpakningen.
Hvordan formaterer jeg den?
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2013 - 14:35 #3
Jeg kører windows 8 pro, så det kan jeg ikke svare på, men prøv om dette link kan hjælpe dig: http://www.macforum.dk/forum/forum/mac-hj%C3%A6lp/switcher-nybegynder/4748-formater-usb-memory-stik
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2013 - 14:08 #4
Fandt du ud af noget?
Avatar billede Anja04 Nybegynder
30. september 2013 - 17:01 #5
Nej desværre.
Jeg kunne ikke finde fanebladet. Jeg fandt et der mindede om og forsøgte mig lidt frem der, uden held dog.
Avatar billede Slettet bruger
30. september 2013 - 17:33 #6
Så er det nok bedst du selv lægger et svar og lukker her. Så kan du oprette et nyt spørgsl om formatering på en Mac. Det giver nok bedre resultat, for her er jo mange Mac brugere.
Avatar billede g91 Juniormester
04. oktober 2013 - 20:50 #7
Kan det ikke tænkes, at den lille lås på USB'en er sat på "skrivebeskyttet" ?
På de fleste findes der jo en (ofte meget lille omskifter) der bruges til skrivebeskyttelse.
Avatar billede g91 Juniormester
04. oktober 2013 - 20:53 #8
Og i øvrigt Anja, så er NIS2009 blot en Norton Internet Security-fil som åbenbart er preinstalleret på din USB-stick, så den skal du ikke bekymre dig om.
Avatar billede Anja04 Nybegynder
14. oktober 2013 - 07:06 #9
Tak for svar.
Måske et dumt spørgsmål, men "den lille lås er sat på skrivebeskyttet"?
Hvor kan jeg se det?
Avatar billede Anja04 Nybegynder
12. januar 2014 - 09:15 #10
fandt ingen løsning