Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 17:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sletter jeg en fil, som jeg ikke har rettigheder til?

Hej allesammen.

Jeg vil gerne høre hvordan jeg sletter en fil fra min bærbar. Det er en helt privat bærbar, og ingen andre end mig bruger den.

Ud af ingenting dukker en mærkelig fil op, i en af mine mapper. Jeg vil gerne have den slettet, men fik så at vide at det har jeg ikke rettigheder til, og jeg skal have administrator tilladelse til det.

Så har jeg prøvet at ændre ejerskab, så det er mig der er administrator, men det har jeg heller ikke rettigheder til.

Det er vel mig der burde være administrator? Og hvis ikke, hvem er det så?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig.

Anne
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 18:02 #1
Prøv at starte i fejlsikret tilstand og slet den i denne tilstand.
Håber du ikke har Win 8 for der kan jeg ikke hjælpe.
Man spammer F8 med det samme under opstart, og når den sorte skærm fremkommer, vælges fejlsikret tilstand. Når den er oppe at køre, finder du filen og sletter den.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 18:03 #2
Ps der er ved en fejl blevet oprettet 3 spørgsmål med samme indhold. Slet de andre to af dem ved at lægge et svar og lukke dem igen.
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:08 #3
Nej, har Windows 7. Er ikke lige til 8'eren.

Er det sikkert at starte i fejlsikret tilstand, det med at spamme og det?
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:09 #4
Okay tak, det prøver jeg lige (;
Avatar billede annehk Nybegynder
30. september 2013 - 19:11 #5
Ved ikke hvor jeg skal trykke slet henne?
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2013 - 19:51 #6
Du har lukket den :-)