Avatar billede nixon Novice
01. oktober 2013 - 23:03 Der er 5 kommentarer

Løsning ala brevfletning i Excel

Jeg har følgende udfordring.

Jeg vil gerne "som i word" flette data fra et excelark "Data_liste.xls" med fanen "Export_data" over i et andet regnark. Udfordringen er at min fil Data_liste.xls opdateres dagligt, hvorfor der nogle dage er 40 rækker med data og andre dage kun er 20.

Jeg ville gerne hvis det er muligt at jeg opbygger en skabelon, og henviser til datane, hvorefter der generes en lang list "gerne med sideskift mellem, der er identisk med min skabelon, men med dataen fra filen, og kun med det absolut nøvendige antal sider "da disse sener skal udskrives"

Hvis I har mulighed for a guide mig i en retning, eller kan henvise til eksempler, vil det være fantastisk.

På forhånd tak
Avatar billede finb Ekspert
02. oktober 2013 - 13:17 #1
Mener du uden DUBLETTER ?
Avatar billede komputerdk Mester
03. oktober 2013 - 01:38 #2
brevfletning i Word med Excel som datakilde?

eller noget pivottabel / datakilde fra det ene excelark til det andet..
04. oktober 2013 - 22:17 #3
Jeg kunne f.eks. finde på at gribe det an på følgende måde (der er flere veje til Rom)...
Det andet regneark vil have data over i kalder jeg her for 'Target' og data_liste.xls for 'Source'.

I Target filen ville jeg lave en makro, som åbner Source filen, og henter oplysninger - åbenlyst..! I Target filen vil jeg lave et ekstra ark, hvor i en celle (LastLine) ville gemme oplysningen om, hvilken række jeg sidst hentede fra Source filen.
Når Source filen så bliver åbnet af makroen, så er det nemt at aflæse cellen 'LastLine', hente data fra de efterfølgende rækker, og opdatere cellen 'LastLine'.

Håber det giver mening når du læser det.
/Flemming
Avatar billede nixon Novice
27. oktober 2013 - 20:12 #4
undskyld min manglende reaktion. Jeg vil straks "når jeg kommer på arbejde :)" ..  forsøge om jeg kan få det til at fungere med "Lastline" .. Jeg lover der ikke går så lang tid før jeg vender tilbage.
24. november 2013 - 10:16 #5
Lang tid er jo et definitionsspørgsmål :-)