Avatar billede tdktman Juniormester
04. oktober 2013 - 23:36 Der er 6 kommentarer

Plads på C-drev

Hej jeg har en Lenovo U510 med Windows 7 Pro.

Jeg har netop installeret win7 fordi jeg var pænt træt af win8.

Min Lenovo har to harddiske. En SSD på 22 GB og en alm på 681 GB.

Jeg har installeret win 7 på SSD-disken fordi styresystemet skal køre så hurtigt som muligt.

Nu oplever jeg pladsproblemer konstant i forbindelse med Windows-update. Lige nu har jeg ca. 500 mb ledig, og dette er ikke nok til næste windows-update.

Tilgengæld har jeg 600GB ledigt på det andet drev.

Kan jeg på nogen måde gøre noget her, evt frigøre plads på SSD-disken?
Avatar billede Jensen DK Novice
05. oktober 2013 - 06:31 #1
22GB er for lidt til W7 det eneste du kan gøre er at indstalere så meget som muligt af programmer , billeder, dokumenter og video på det store drev.
Avatar billede tdktman Juniormester
05. oktober 2013 - 09:59 #2
Ok, men er der ikke noget med at man kan slette nogle filer som man alligevel ikke får brug for? Feks. Uninstall filerne til windows update osv?

Jeg har allerede slået Hibernate fra, som gav mig ca. 500mb
Og System Restore + Pagefile er slået fra, alle gav mig mere plads. Men har stadig pladsproblemer desværre.
Avatar billede chalde Seniormester
05. oktober 2013 - 10:04 #3
Som #1 skriver, så er 22gb i underkanten. Du vil hele tiden skulle frigøre plads.
Brug istedet SSD'en til det den er sat i for (intel rapid start og smart response). Mener det skal enables i bios (hvis det ikke allerede er) og så kan du hente drivere her: http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?&DocID=DS032591
Avatar billede tdktman Juniormester
05. oktober 2013 - 10:21 #4
Hvis jeg vælger at flytte windows til den store HD, kan jeg gøre det uden at skulle reinstallere alt forfra?
Avatar billede chalde Seniormester
05. oktober 2013 - 10:29 #5
Du kan prøve at klone det med f.eks: http://www.easeus.com/disk-copy/home-edition/