Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 08:56 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Flash Cookies

Hvordan laver man en pref. fil på brugerens system fra Flash ?

Det jeg skal bruge er fks. brugernavn, dato, etc bliver gemt på brugeren\'s HD for at blive indlæst igen ved næste besøg.

mvh geo
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 09:04 #1
Kan du ikke bare sætte en cookie med server-side scripting, og indlæse den via embed koden ??
Du kan f.eks. lave et detect i Flashen ved første-gangs brugere, og sætte cookien via LoadVariables ...
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 09:17 #2
d!ktator> Mener du at gemme bruger oplysningerne på serveren i stedet? Det jeg gerne vil frem til er en måde at gemme disse preference filer på bruger HD....

Sætter gerne nogle flere points af hvis det er svært :)
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
15. august 2001 - 09:24 #3
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 09:32 #4
Nej, jeg mener at du sætter en cookie med server-scripting, her ASP;

Jeg går ud fra at første-gangs-informationerne skal indtastes via en form fra Flash. Derfra sender jeg dem via LoadVariables til mit ASP script som gemmer informationerne i en cookie;

\'Gemmer username + password i en Cookie
Response.Cookies(\"LoginInfo\").Expires = Date + 10  \' Cookien bliver slettet efter 10 dage
Response.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Username\") = Request(\"username\")
Response.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Password\") = Request(\"password\")

Næste gang brugeren besøger siden henter du cookien sådan;

Username = Request.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Username\")
Password = Request.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Password\")

- og i din Flash loades de via param,embed;

<param name=movie value=\"flash.swf?UserName=<%=UserName%>&Password=<%=PassWord%>\"> osv. osv.
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 09:43 #5
Hvad viser

Username = Request.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Username\")
Password = Request.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Password\")

ved første besøg inden oprettelse?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 09:45 #6
Du kan lave et tjeck;

Username = Request.Cookies(\"LoginInfo\")(\"Username\")
IF Username=\"\" THEN
Username=\"Ny bruger\"
END IF
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 09:58 #7
Jeg har ingen erfaringer med ASP eller PHP så det ser lidt indviklet ud...
Dog ser jeg også \'lyset i tunnellen\' nu hvor jeg har fået jeres hjælp:-)

opret lige et svarfelt sådan at jeg kan give dig point!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2001 - 10:04 #8
Du spørger bare hvis du løber panden mod muren :)

Behold du bare dine points, eller giv dem til pixelpaw - jeg har ikke noget at bruge dem til.
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 10:16 #9
Jeg har afsat flere point så der er til jer begge.  Kom nu d!ktator !
Avatar billede lingoman Nybegynder
15. august 2001 - 17:00 #10
Tak for hjælpen til jer begge to !
mvh geo