Avatar billede nca Juniormester
10. oktober 2013 - 16:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Webservice fejler på Server 2008 R2

Dette spørgsmål drejer sig om Delphi 7
Jeg har oprettet en nyt projekt som en WEBservice.
Jeg har importeret oplysningerne i WSDL filen via WSDL Importer.
Når jeg afvikler programmet fra min Windows 7 maskine køre det uden problemer.
Forsøger jeg at afvikle det på en Windows Server 2008 R2 fejler programmet med en Access violation.
Jeg har ikke nogen ide til at fejlsøge.
Jeg har prøvet at lægge nogle Showmessages ind i komponenten HTTPRIO1 ved OnBeforePost og OnReceiving Data, men ingen af disse events vises på serveren før fejlmeddelelsen kommer.
Er der andre logmuligheder?
Avatar billede martinlind Nybegynder
10. oktober 2013 - 23:28 #1
Jedi har et debug værktøj til at vise hvor i koden du får fejl... det virker fint ( nogle gange :-) )
Avatar billede mbsnet Nybegynder
11. oktober 2013 - 01:47 #2
Ellers hvis du kan sikre alt i koderne med try except end; kan du evt eksportere info til en logfil/lign.
Avatar billede nca Juniormester
11. oktober 2013 - 08:25 #3
Ved nærmere eftertanke har jeg fået den ide, at fejlen ligger ved kaldet til HTTPRIO1 komponenten, da jeg ikke får nogle af eventene frem.
Er der nogen der ved, hvilke services HTTPRIO1 er afhængig af?
Avatar billede nca Juniormester
14. oktober 2013 - 16:39 #4
Ved at fjerne Data Execution Provention (DEP) fra mit program på serveren er problemet løst ;-)

Med venlig hilsen
Niels Christian Andersen
Avatar billede nca Juniormester
14. oktober 2013 - 16:39 #5
Tak for de indlæg, der har været på sagen.