Avatar billede Saksur Nybegynder
12. oktober 2013 - 01:07 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

HDMI input, til livestream?

Hey alle, jeg er gået i total livestream fase!

- er der nogen der kender en mulighed for, at jeg kan bruge mit kamera ( NIKON D3200 ) til at livestreame med? :D

Jeg tænkte selv på at connecte kameraet til pcen, med dens indbyggede live view funktion, men min computer har ikke hdmi input ..

- Kender et hdmi video kort, jeg kan sætte til computeren, så jeg kan bruge kameraet til live stream? :-)

Kamera: Nikon D3200
Computer: Medion - Akoya E6224
Avatar billede kjeldsted Novice
12. oktober 2013 - 02:19 #1
Jeg tror umiddelbart at det billigste hardware jeg kender til er fra Blackmagic
http://www.blackmagicdesign.com/products/intensity/
http://www.cyberfarm.dk/intensity-shuttle.html

Jeg ved dog ikke hvordan med software.
Avatar billede Saksur Nybegynder
12. oktober 2013 - 15:36 #2
Takker for svaret,
den er dog lige lidt dyr :-(

- Er der ikke nogen som kender en billigere måde, at få hdmi input på?? :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
12. oktober 2013 - 23:34 #3
Hmm ... Dyr? Det break-in hardware jeg normalt arbejder med ligger i 20-30.000 kroners klassen.
Well. Efter lidt søgning på nettet er der også denne, der er lidt billigere: http://www.edbpriser.dk/tv-radio-tuner/hauppauge-colossus-videoindgangsadapter-id-4974147.aspx
Men du skal nok lige undersøge om den kan benyttes til en livestream.

Men altså hvad er dit budget da på? Den slags udstyr koster som regel nogle penge.
Avatar billede kjeldsted Novice
12. oktober 2013 - 23:46 #4
Nu har jeg også lige søgt sektionen igennem hos B&H Photo, og kan se at det kort som jeg linkede til i #3 er det billigste som de har.
Jeg tvivler på du finder noget billigere. Dels plejer B&H at have alt inden for dette og dels er det som sagt noget halvdyrt grej. Det kan gøres relativt billigt hvis man blot skal have et SD composite signal ind. Men når vi går op i HDMI, HD-SDI, 3G SDI og lign., bliver det mere komplekst udstyr.
Avatar billede Saksur Nybegynder
13. oktober 2013 - 00:11 #5
Wow, nu gjorde du mig nysgerrig!
- Hvilket gear arbejder du normalt med? :-)

- Jeg tror jeg køber Intensity Extreme, tak for linket! :-)
Avatar billede kjeldsted Novice
13. oktober 2013 - 09:28 #6
Jeg er ansat på en nyheds TV station, så det ville tage lang tid At gå i gennem. Men normalt benytter jeg Avid Adrenaline (kun til SD) og Avid Nitrix DX hvis jeg skal have et videosignal ind på en computer. De kan dog også lidt mere end blot at smide videostreams ind.
Og så et hav af andre ting, men det ville tage for lang tid at begynde at remse op :-)
Avatar billede Saksur Nybegynder
13. oktober 2013 - 12:40 #7
ja okey,
men tak for svaret :-)

- skriver du lige et svar til point?
Avatar billede kjeldsted Novice
14. oktober 2013 - 10:18 #8
Så lidt da.
Jeg håber du får det til at virke.