Avatar billede minimadsens Nybegynder
14. oktober 2013 - 13:06 Der er 1 løsning

Hjælp til variabler i VBS.

Hej Eksperten.

Jeg har et VBS script der hjælper mig med at lave et nslookup af en server og derefter remote til den pågældende server, efter at have bekræftet at den er 'online'.
Men der er en lille del af scriptet jeg har brug for hjælp til.

Jeg definere en variable der hedder "ip = "0"" Jeg vil meget gerne have at den henter IP'en fra den server jeg prøver at køre et nslookup af.

Ideen er at den til sidst fortæller dig hvilken IP det er du er ved at remote til, og om du vil remote. Hvis du så vælger at sige "Ja" så bruger den IPen fra variablen til at starte "mstsc.exe" med den IP der blev fundet ved nslookup.

Selve mit script kan du se nedenunder.

Tak på forhånd.

-------------------------------------

ip = "0"

strComputer = InputBox ("What is the name of the machine? "& vbNewLine &"(e.g. PC123)","test")
If strComputer = "" Then
MsgBox "You forgot an entry, or you pressed Cancel. Please try again!", _
vbCritical, _
"test"
wscript.Quit
Else
End if

Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

strCommand = "Nslookup & strComputer "
Set objExecObject = objShell.Exec(strCommand)
Do While Not objExecObject.StdOut.AtEndOfStream
strResults = objExecObject.StdOut.ReadAll()

Loop

intMessage = Msgbox("Results are:" & vbNewLine & vbNewLine &""& strResults &"You will connect to: " &ip&vbNewLine& "Do you wish to start a remote session?", _
  vbYesNo, "Remote Desktop Connection")

If intMessage = vbYes Then
    WScript.Sleep 1000
    objShell.Run("%windir%\system32\mstsc.exe /v:") & ip
Else
    Wscript.Quit
End If
Avatar billede minimadsens Nybegynder
30. oktober 2013 - 15:33 #1
Jeg fandt selv svaret.