Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 02:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vista eller XP?

Hej allesammen

Jeg ejer denne bærbar: HP Pavilion m6-1045dx Intel Core i5 3210M 2.50GHz) 8GB Memory 750GB HDD 15.6" Notebook Windows 7 Home Premium 64-Bit.

Høre den inde under Vista, XP eller ingen af delene?
Hvis ingen af delene, hvad høre den så inde under?

Anne
Avatar billede repox Seniormester
15. oktober 2013 - 02:55 #1
Hvorfor ikke Windows 7?
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 03:46 #2
Ja? Jamen jeg ved det nemlig ikke?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2013 - 03:48 #3
Hvad mener du med Høre den inde under Vista, XP eller ingen af delene?

Du skriver jo selv at den er med Windows 7???
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 03:58 #4
Grunden til at jeg spørg, er fordi jeg har købt et spil på nettet. Det har ikke helt ville virke som det skulle, og jeg har søgt support på spillets site, hvor de kommer med hjælp, men det er listet efter om man har enten en bærbar der køre med Vista eller XP.
Jeg er som sagt ikke sikker på hvilken "katagori" jeg høre inde under, med denne bærbar. Jeg håbede nogen måske vidste det, når de kunne se hvad bærbar jeg burger.
Det kan godt være jeg har misforstået et eller andet omkring hvordan det her fungere, men er kun lige begyndt at lære om disse ting. Undskyld min uvidenhed.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2013 - 04:07 #5
Du kan evt. prøve at køre programmet i kompatibilitetstilstand for XP

http://www.mikrov.dk/l%C3%A6r-med-it/tips-tricks/to-nyttige-funktioner-i-windows-7.aspx

Ellers må du beskrive problemet lidt mere, f.eks. hvilket spil det drejer sig om.....Hvor har du købt det - link til den support-side du skriver om o.s.v.
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 04:28 #6
Okay. Jeg tænker at jeg vil prøve at gøre det der står på supportsiden først. Men tak.

Det drejer sig om "The Beast Among Us" fra TellTales Games: http://www.telltalegames.com/
Supportsite: http://www.telltalegames.com/community/categories/game-support

Her er siden hvor der stod det om Vista eller XP: https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=2037-QEUH-3335
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 04:29 #7
Kan godt se at det egentlig ikke er spillets sits support, men ja, har prøvet et søge en masse på det.
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2013 - 04:34 #8
Hmmm, der står jo: Windows Vista, 7, or 8 users
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 16:12 #9
Okay, ska jeg så bare tag det som en selvfølge at jeg burger Vista? Har nemlig prøvet at søge på min bærbar, og der står ingen steder at denne model burger Vista?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2013 - 16:17 #10
Forstår ikke hvad du mener? Du skriver jo i spørgsmålet at du bruger Windows 7
Avatar billede annehk Nybegynder
15. oktober 2013 - 21:18 #11
Okay. Ja, men er Windows 7 det samme som Windows 7 Vista?
Avatar billede vejmand Juniormester
15. oktober 2013 - 21:37 #12
Der er ikke noget der hedder Windows 7 Vista.

Der er:
Windows 8
Windows 7
Windows Vista
Windows Xp
Windows ME
Windows 2000
Windows 98
Så behøver vi vist ikke gå længere tilbage. :-)

Højreklik på Computer > Egenskaber
Her kan du se hvilken version du har, det er sikkert Windows 7
Avatar billede annehk Nybegynder
16. oktober 2013 - 00:09 #13
WOOOOOOW, det tog da godt nok mig 5000 år at fat at der var et komma der!?!?!!? Amen nogen gange... hehe
Ej, tak for din hjælp, og for ikke at opgive mig ;D
Måske man bare ikke skal sidde med sådan noget kl 3 om natten en anden gang, haha ;D
Føler mig virkelig dum hehe..

Som du havde peget ud, stod der Windows Vista,,,,, 7, or 8 users..
Haha... jeg tror jeg går hen og begraver mig under dynen nu ;D
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2013 - 00:19 #14
Ahh, det var der den gik galt......
Nu forstår jeg dine tidligere kommentarer, det gjorde jeg ikke før.  :-)

Så er det jo bare om hjælpen i linket løser dit problem?
Avatar billede annehk Nybegynder
16. oktober 2013 - 11:24 #15
Ja, amen jeg er helt chokket over mig selv (;

Men ja, håber jeg det gør, men tak for hjælpen alligevel ;D
Avatar billede vejmand Juniormester
16. oktober 2013 - 11:28 #16
Velbekomme, her kommer et svar til accept, hvis du er tilfreds. :-)