Avatar billede jailbird Nybegynder
16. oktober 2013 - 10:09 Der er 1 løsning

Brødtekst (meget) i Excel

Hej

Jeg har udarbejdet et excel ark, med et beslutningstræ og nogle beregninger i et faneblad. I de efterfølgende faneblade, skal jeg have en masse brødtekst, som pt er i et word dokument.

Er der nogen der har et forslag til, hvordan man får den tekst over i excel så det stadig er læsbart, står pænt og ikke "forurenes" af alle felterne i excel?

Jeg ønsker ikke at have 2 dokumenter, det hele skal være i det ene dokument.

PFT
Avatar billede mkaiser Nybegynder
21. oktober 2013 - 15:39 #1
1- kopier din tekst
2- stå i eks. celle A1
3- tryk på formel linjen, som du vil skrive i den.
4- sæt din tekst ind.
5- Tilpas cellen så det passer med teksten.

6- Fjern nu gitterlinjerne i arket.
gøres på følgende måde:
- Tryk på indstillinger i menuen funktioner.
- I fanebladet "Vis", fjerner du fluebenet i "Gitterlinjer".
- tryk ok